nillan funderar och har varit duktig

,128082-50


"Med låg självkänsla spelar de ingen roll vad vi erövrar eller hur högt vi når- vi kommer ständigt

att vara rädda för arr misslyckas. vi kan heller inte uppskatta de vi uppnått utan måste hela tiden

uträtta mera. vi klarar varken av komplimanger eller kritik- och i slutändan kan vi förlora vår livslust."


Detta stod på baksidan av en bok som jag snubblade över när jag va och handlade idag "självkänsla nu! " heter den och de kändes som de va precis vad jag behöver just nu så ni kan ju jissa om de finns någon som antagligen kommer att sitta med näsan i en bok mesta delen av helgen.


idag har jag känt mig som en taxichaffis *tror jag i alla fall* har kört hit och dit väntat och kört lite till men jag har fått uträttat allt på min lista idag så jag tycker de känns ok...
Igår va jag o dottern på dans ju, ja danskurs och de va ju kul som vanlig. Dottern ville ha mig till att dansa jive med henne på söndag och efter mycket övertalande så sa jag ja. Men som om ödet kände på sig att Nillan nog skulle göra bort sig så va de för få anmälda så de blev inställlt.. ja de va ju synd om dottern för hon e duktig, hon gör till och med tappra försök till att lära mamma sin andra buggturer och jive här hemma i köket så hon tycker nog inte de e allt för pinsamt att mammsen dansar. Utan att skryta så har de gått bra, jag har inte ramlat en ända gång *vilket ni som känner mig inte hade blivit förvånade om så inträffat* jag har inte fällt någon heller. Jag har skött mig och gjort de jag ska och till och med fått beröm så lite stolt känner jag mig och de har varit värt 400 kr. ska försöka gå fortstättningskursen till våren. Har lämnat in betygen till apoteksteknikerutbildningen oxå idag och de värka som de ekonomiska löser sig *håller tummarna * utan att jag behöver säga upp mig.. lite glädje ändå..
 men av mina erfarenheter så tror jag inte att jag ska ha medvind någon gång så de e lika bra att inte tro för mycket på de..

i morgon ska sonen till Lund, han ska få Botox, dock ej i skönhetssyfte *han behöver inte de, han e snygg som han e* utan han ska få de för att spänningarna i armarna ska minska, Han har fått de två gånger innan och de har haft god effekt. Diskution även om han ska ha de i benen så vi får se hur de blir i morgon. För de e så med botox att ska man ha de på flera ställen måste de ges samtidigt, mängden fördelas då på någotsätt som jag inte begriper men så är de..
ska vara i lund kl 9 *tidigt* borde vara kriminelt att få så tidiga tider när man har en bit att köra *mutter* men IOFS lika bra att få de gjort för jag vet att de tar ju ett tag. först ska läkare titta, känna och dra, sen ska de Emlas (en bedövningssavla) och den ska sitta minst 1 timme. sen ska han få Dormicum ett lugnande medel som gör att han slappnar av och "glömmer" bort och sen kommer läkaren med Botox. Den sticker man in i de muskler man vill ska "slappna" till...
och efter detta blir de en tripp till storebror. Ska bli kul att träffa honom..

ja detta va Nillans tankar om dagen

de luktar gott här, har tjuvstartat och griljerar en skina.. jag vet jag kommer att vara "göörrr" trött på de
på julafton men skit i de, har ju käkat de nu i stället.
jag kanske till och med skiter i julmat totalt o gör pizza... Nä nu överdrev jag..

pössa
o glöm inte mössa


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej gumman!!!

Ja usch detta är outhärligt känner jag, att se mamma bara försvinna mer och mer och dessutom se henne lida på detta sätt som hon gör... Men jag får ta en dag i taget vilket som är lättare sagt än gjort iallafall...
Men vad ska man göra man har ju inte så mycket annat val just nu ändå.. Men ont gör det..

T'nker på dig men gumman och det värmer det du skriver... Ha en bra fredagskväll nu...
Kramisar Malin

2006-12-01 @ 20:16:54
URL: http://http://blogg.aftonbladet.se/5966

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0