~sånger som jag gillar

128082-32


utan för fönstret slår våren ut
marken blir grön igen
Allt som va dött väckt till liv, de kan oxå vi
så länge vi andas.
Ute till havs styr en fiskebåt, längs en fri horisont
Den gungar så tryggt in mot hamn som jag i din famn
så länge vi älskar

de är för oss solen går upp
lysser som guld för kärlekens skull
solen går upp så oskuldsfullt
och lyser på oss för kärlekens skull

Högt på ett berg står en kattedrar
och pekar upp mot skyn
de e för himlen i dig  och jorden o mig
älskar varandra

de e för oss som solen går upp
lysses som guld för kärleken skull
solen går upp så oskuldsfullt
och lysser på oss för kärlekens skull
solen går upp så oskuldsfull
och lyser på oss för kärlekens skull
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





Till min bror
himlen är oskyldigt blå
som ögen när barnan e små
 att regndroppar faller som
tårarna gör, de rår inte stjärnorna för
Broren jag vet hur de känns
När broar till tryggheten bränds
fast tiden har jagat oss in i en vrå
är himlen så oskyldigt blå

När vi växte upp
lekte livet
vi va evighetens hopp
de va helt självklat att vår framtid skulle bli
oförbrukat fri
sommrar svepte fram och jorden värmde våra fötter där vi sprang
rågen gungade och gräset växte grönt
hela livet va så skönt

himlen är oskyldigt blå
som ögon när barnen e små
att regndroppar faller som tårarna gör
de rår inte stjärnorna för
Broren jag vet hur de känns
när broar till tryggheten bränds
fast tiden har jagat oss in i en vrå
e himlen så oskyldigt blå

frysna på en strand, flög vi med drakar medan
tiden flöt iland
vi va barn som ingen onska kunde nå himlen va så blå
nu tar molnen mark jag va förblindad av att solen sken så stakt
men mina ögon kommer alltid le åt dig kan de begäras mer av mig?

himlen är oskyldigt blå, de djupaste hav lika så
att Regndroppar faller som trårna gör de rår inte stjärnorna för
Broren jag vet hur de känns
när broar till tryggheten bränds
fast tiden har jagats oss in i en vrå e himlen så oskyldigt blå


av någon anlrdning tänker jag alltid på min storebror när jag  hör den låten...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0