vårdag utan min bror


Vilken dag
De e så fint väder ute idag, kurre. Har ni oxå de?? Har ni änglar alltid fin väder, jag hoppas de. Här hos oss har de varit en härlig vårdag... du skulle nog varit ute o gått ett par runder idag om du varit här, du skulle njutit av solen som tittat fram och påmint oss om att de e på väg mot sommar... Denna sommaren kommer att bli så annerlunda,, du kommer inte att vara med oss här.. du kommer inte att ringa o berätta om de goda vädret.. du kommer inte ens få sitta på din balkong o njuta som du så gärna ville, inte ens de hann du.. "life is to short" 
Mitt hjärta svider som bara den.. saknar dig kurre... tårarna kommer, de gör ont... jag försöker finna trösten i att du o mamma o pappa har de bra där uppe.. ni har träffats igen och du e inte ensam...

Nästa vecka ska du begravas.. vilket hemkst ord begravning.. när man e 40 år!! de e så fel..."life is to short" Lucas har skickat med en rosa gris i kistan till dig.. vet inte varför han valde just den, sen gosade han med den så att den skulle lukta lucas så att du skulle komma i håg honom o så att du hade något att gosa med.. jag håller på med en skiva till dig som du ska få med dig på din färd.. med låtar som jag förknippar med dig...typ.. life is to short med scorpions, kisslåtar, dom va ju din favorit... himlen e oskyldigt blå, den texten passas så bra in på vissa ställen på oss broren " när vi växte upp, levde livet  vi va evighetens hopp de va helt givet att vår framtid skulle bli obehindrat fri...." ja de finns många låtar som jag förknippar med dig broren... "Min bror o jag vi har kramats av samma mamma"

Blommor ska jag dixa till dig med...ett hjärta o en fotboll... ska bara bestämma vilken färg de ska vara i...
och sen vad jag ska ha på mig de funderar jag oxå på... jag vet att du inte brydde dig så om de men de ska ju kännas "rätt" men FAN  de e inte rätt detta... du ska inte vara död... du ska vara här, du ska ringa mig nu för de e förl'nge sedan du ringde nu... jag vill prata med dig.. vad va de för pappaer du ville jag skulle hjälpa dig med? vad va de jag skulle hjälpa dig att skriva??

jag saknar dig så...


mamma
nu har du fått hem kurre... ta hand om honom nu..d evet jag att du gör... ni har säkert mycket att prata om och hitta på..jag hoppas att ni har de bra där uppe i ängla landet... här nere hittade jag den första maskrosen idag så sommaren är förhoppningsvis på väg hit, du hade oxå uppskattat dagen idag för den har varit härlig,,du gillade oxå sommar o vår... jag hoppas ni har mycket blommor där uppe,...
men ooo vad jag saknar er här nere...skulle göra vad som för att få er tillbax..



life is to short

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0