Igår...

128082-64

I går va de alla hjärntans dag... idag är de en "vanlig" torsdag"
idag har jag varit på möte om mitt "förlängda studiebesök" de känns ok att göra de. Jag vill se om de är så jag vill jobba. Som jag sagt innan så är jag lite förvirrad övet ad jag ska göra med mitt liv.. de pågår en process i mott hjärna om vad jag vill/ kan göra. Låter de knäppt? Ja de kan jag hålla med om...

I kväll satt jag o skulle hjälpa en av mina döttrar med läxan, hon ska ha prov i morgon om blodet. Döm av min förvåning när jag tog boken o skulle hjälpa henne... jag lovar de lät som de va från stenåldern och när jag tittade så va den tryckt 1988... Men jisses finns de verkligen inte pengar till att köpa in böker till våra barn? var tar skattepengarna vägen?  IOFS så är de väl inte allt för mycket som har öndras gällande blodet, men de va så tungt skriven jag fick sätta mig o skriva ner på en lapp vad jag kunde om blodet o så.. de e tur att jag e USK men vad gör dom barnen som inte har föräldra som e vårdutbildade? Dom barne tvingas sitta o läsa denna tungtrycka text...
Man kan ju inte låta bli at bli en gnutta arg med, Är de verkligen rätt att spara in på våra barn? De är ju dom som en dag ska ta övet samhället här,.. O en annan tanke som slår mig är ju att de kommer ständigt raporter om barn som inte går ut grundskolanmed godkända betyg, Men hur lätt är de om man inte har lätta läromedel. Tänk om de va ett barn med lässvårigheter som skulle läsa detta som min dotter hade idag. Den stakaren hade ju fått kämpa o läsa som bara den?



En annan sak har oxå hänt idag.. stugan är såld.. De svidet i mitt hjärta kan jag säaga. Där har jag tillbringat många sommrar, jag e ju uppväx i Ystad, O i sommras hade vi stugan o vi njut som bara den. Nu är den borta, De kommer kännas mycket trist när man kör förbi den nästa gång man e i Ystad. De fnns så många minnen.. spec från mamma.. Mamma va en sommarflicka, hon älskade sommaren och minnena med henne ibland blommera är starka.

Ja nu är de ett stort frågeteckan vad man ska hitta på i sommar. Jag kommer INTE att vara här i helvetet i alla fall... De är säkert de. Här finns ju inget att göra. De tar ju hur lång tif som att bara komma till havet..köer o allt.. nä bevare mig... Funderar på en husvagn, får se vad man hittar,,, Drömmen är ju ett hus,,, ett hus med trädgård, nära o bra.. *gud så gött* Men de ser inte så ljust ut på den fronten, hus med mina behov växer inte på träd om en säger...

Nu ska Nillan sluta svamla o se om jag kan varva ner o komma i säng i tid i dag..oddsen är inte höga på de heller........

pössa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0