Natt så varför sova

då sitter man här om natten igen då... ja som sagt varför sova när de e natt?? just nu känns sömnen långt borta tyvärr.. borde passa på att sova ut nu när jag inte har några barn här men de e ju sällan de blir som nillan tänkt sig. de vet jag ju..Ni siyyer jag här med mina funderingar och de e ju antagligen dom som håller mig vaken. Vet inte vad de e jag funderar på.. menmian tankar har gått mycket tillmin barndomidag,.. antagligen beror de på stugan och försäljningen va den. Vill verkligen att den skulle vara kvar men de e ju inte jag som bestämmer.. tyvärr.. sommaren i fjol va underbar jag trivs verkligen i Ystad. De e väl så att hemma är alltid hemma. usch jag,,,vilka problem va???

En ska till är konstigt... när jag inte har barnen hemma känner jag mig halv typ.. så ickebehövd.. ingen som kallar, ingen som behöver någt o ingen att tjata på. När dom sedan är här så kan jagtycka att vissa dagara är de som förgjort att vara Mamma.. Men de är väl detta som är livet eller? Vad är livet? En ständig sträven efter något som man inte vet riktig vad de är man söker eller? Man hinner inte svälja julmaten förrän man börjar planera semestern.. sen när väl sommaren är här hinner man inte torka efter sommar doppet förrän man börjar den ständiga familjediskutionen " var och med vem ska man fria jul" 
 denna ständiga förvänta.. eller vad man nu ska kalla de. man behöve rinte gåså lånt som till årstiderna.. tittar bara på veckorna.. man sitter här på fredag o kollar i kalendern vad somska hända i veckan efter o innan man ver ordet va så är de måndag morgon o man fattar vad som har hänt... Är de detta man vill komma ihåg av livet. att manbara planerat framåt och inte levt i nuet?? Givetvis måste man planera lite man jag är nog typen som mer är "GO WHID THE FLOW" Typ ibland...
men de e inte så lätt alltid...

tror minsann att jag ska prova sova...

pössa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0