ett tag sedan.. igen

ja fy vad jag har blivit dålig på att blogga.. jag vet inte varför. När behovet om att "pysa ut" är de mörkt o natt och orken vilar någon helt annanstans än på datasidan. Istället ligger man vaken med tankarna svävande över mig som små moln.
De e många tankar som ibland är så tunga och trista att jag inte ens orkar att tänka om vid denna sena timma  tankarna ligger så snällt kvar till morgonnen gryr. Förhoppningsvis har natten givit mig några timmars sömn så att orken har slutat blinka ilsket rött o bara varnar. Kanke orken kan ta tag i dom mest energiska tankarna så att jag kan tänka ut dom o sen hoppas att den tanken håller sig borta ett tag..
Tänk om man kunde reklamera delar av sitt liv.
Ställa sig vid en informationsdisk o tala om att de vill jag inte ha.. de vill jag ha och de vill jag ändra på.
Nä de går inte utan man tvingas bittert att bara gilla läget. Allt medans mitt liv ligger i makten hos någon helt annan somvasaknar allt vad sjukinsikt innebär.
Man jan ju fråga sig om de finns n ågon i denna regering som varit sjuk på riktigt.. För jag kan säga att de e sällan att man får en "släng" av deppighet.. I mitt liv kommer de som en klubba! BANK sen är de platt fall för fröken Swensson..
Dagligen plågas jag av tanken på de som jag i mina tidiga tonår drömde om mitt liv skulle bli. O här sitter man flera ljusår ifrån den drömmen.
Jag har inte vallt detta och jag väljer att varje dag kämpa för att göra de som jag kan. och jag jag gör de.. än så länge man när man inte får ro att "läka" så är de inte så lätt.
Ekonomiskt är man inte fet.. De e lika många utgifter och måsten för mig som för en helt arbetsförd 38 åring kvinna.
Men min ekonomi tillåter inga impulsiva utsvävnigar..
de måste noga tänkas igenom..
Men jag ska inte helt fördömma mitt miserabla liv..
Än så länge kan jag sätta mat på bordet.. Även om A la Catren här är falukorv o stuvade makisar,,
jag har tak över huvudet
jag har el
jag har min data
jag har mitt internet
jag har framför allt min familj och mina vänner..
jag är dom evigt tacksamma utan dom hade jag ..........



ja detta är vad som surrar i denna skalle..
och mitt i detta är de jul.,
jul jul strålande jul ELLER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0