att man inte bara lägger sig o...



Hur sjutton vill staten & co att man ska orka eller klara de.
Först detta med sjukersättningen o hur klanen där uppe ser på oss som e sjuka. De e ju som man vore pestsmittade eller något.
Man sitter med ett liv som man inte har en chans till att själva styra över. Vi kämpar, hårdats vill jag påstå..
Vi kämpar för att få en okdag något som för många är en självklarhet. Att inte kunna planera långt fram är för många svårt att förstå och riksen att man stämplas som tråkig är överhängade stor.
Ändå forstätter kampen, dag efter dag o ibland bara timme efter timme.
Klanen eller den sk regeringen tycker att vi sjuka kostar för mycket. Så nu ska vi granskas in i ryggmärgscellerna. o jag lovar hittar dom felet på mig o gör mig fullt arbetsförd igen så ska jag dyrka marken dom går på.

Ovan på detta att man kanske inte kommer få någon ersättnig så har nu en del läkemedelsföretag gått sin egen väg.
De är ju så i sverige att vi har ju ett högkostandsskydd på både läkarvård o mediciner. Vi som lider av en del åkommer
har en del medciner för att bara kunna leva,
Så dom 1800 man måste betala själv är man snabbt uppe i. Således har man då ett ¨
frikort. Visst låter detta lyxigt
MEN ja de kommer ett MEN nu..
Nu tycker väl då läkemedelsföretag att man vill tjäna nera pengar
så på en del mediciner är denna subventionen borta och
en medicin som för någon är jätteviktigt kan nu komma o kosta jätte mycket, utöver den 1800 man redan betalat.
O om man nu inte tar sin medcin mår man sämre o riskerar en inläggning som kostar
betydligt mera än de kronorna medicinen kostade.
visst har vi ett bra tryggt samhälle??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0