midsommar 2008/


Då va de Midsommarafton, tänk förr vad planer man hade för denna dag. Idag blir de en lugn dag men barnen, dom som nu är hemma.
De som händer utöver de vanliga är att man ska äta, o äta.
Varför ska dessa aftnar kretsa kring att man ska äta så mycket.
Man sitter ju till slut som en nypära själv mot kvällen till. Om inte "nubben" intogs för många för då ligger man väl i soffan.
Dagar som dessa går mina  tankar just till dom "fallen" där de finns barn som med en klump i magen vakna idag. Dom vet inte hur full mamma el pappa blir idag. dom vet bara hur de varit innan och att de inte är någon sklilnad detta året.
jag har sett dessa barnes ögon som försöker säga till, snälla ta de lungt men Nä de går inte.
Tyvärr finns de dom som både dricker för mycket för att sedan blir lite sugan på att mucka gräl. Midsommarkaoset är nu ett faktum o barnen inser "samma år efter år"
ja de e inte bara positivt med midsommar.. de finns baksidor på denna dag med,

jag skickar mina tankar till dom som sitter själva. som inte har någon att fira denna dagenmed eller som inte har orken att ta sig i väg. Alla som liggar på sjukhus.


Hoppas alla får en bra midsommar...
kram på er


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Så sant som det är sagt.. det finns så många barn som lider av att föräldrar, jaaaaaaaaaaaa vuxna dricker sig äckligt fulla. Tur det finns den andra sidan oxså:-)

Hoppas din Midsommar blev bra i alla fall:-)

Tjingeling

2008-06-23 @ 18:52:00
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0