Sällan en bra början håller i sig



Ja då va de måndag igen, midsommarveckan med. Ja tittar man ut så är de väl typiskt midsommerväder ute.
De är kanske så att de är så här de kommer att se ut, fint väder i Maj o sen är de uselt i juni juli för att bli lagom fint till skolan börjar.

Denna dagen började inte så jätte bra.Har ihelgen som varit inte alls mått bra, har haft ont i hela kroppen o trött..trött trött trött...
Så idag tyckte jag ändå att de kändes lite bätter så jag tänkte jag får väl ta o tvätta sängkläderna, Har bara ett till de stora täcke som jag nyligen köpt. O jo Nillan av med de upptäcker när jag kommer in på toan att tvätten som låg i torkisen inte va torr..klant nillan hade väl glömt att dra i gång den i sin trötthet i går då. så igång med den o sen vänta så jag kunde tvätta igen
Insåg att jag MÅSTE ha merän ett påslakan så jag satte mig på nätet o kollade IKEA
kom in på toa efter ett tag, då enligt min beräkning tvätten i torktummlaren borde vara klar.. o vad upptäcker ja
Jo torktumlaren  är i sönder IGEN de är inte merän 4 veckor sedan jag va utan den i två månader
o nu kan ni ju själv gissa att Nillan är arg,PMSstin är med oxå just nu
så på luren o tro inte vaktis hade telefontid nu.. Men den Nillan som ger sig när hon e arg är inte född än så jag ringde kontoret
Hur f-n ska jag kunna tvätta, nu då??
de finns tvättrum i källaren.
Ja men hur kommer jag ner där med en handikappad son där finns ju inte hiss...
GGRRRR
O att tvätta i dessa tvättstugor är inte de roligaste, de finns tvättpoliser här som har till uppgigt att kolla så att alla städar efter sig
o att man kör tvättmaskinen en gång efter avslutade tvätt tom då de finns allergiker här.
o de gör jag mer än gärna men att folk spa springa o kolla mig känns olustigt..
ibland har denna polis kommit ner precis när jag skulle börja tvätta. jag har 4 barn, tre i tonåren o en som e handikappad så tvätt blir de..
Hon tittade o sa GUD VAD TVÄTT DU HAR!!!
Japp sa jag så är de i min familj..

Så nu hoppas jag med hela mitt hjärta att min torktummlare bli lagad snabbt. betalat ju dock 150 spänn i månaden för att ha den FUNGERANDE!!

Ska handla idag med.. inte för jag vet vad som händer midsommar men mat måste man väl ha ändå...



NILLAN GRUFFAR HELA DAGEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0