maktmissbruk...




Ja hur dum va om som trodde att denna dagen skulle bli ok.. SÅ DUMT!!
2003 va jag med om en trafikolycka där jag skadade höften o nacken. Har oxå problem med en fistel som totalt lever sitt eget liv med mycket smärta emellanåt.
Jag har oxå en mage som e ond.. Detta är jag utred för på längden och på tvären, har tillbrinag mång veckor på sjukhus med dvs olika undersökningar o mediciner. När jag har haft som ondast har jag fått Ketogansprutor.
Nu den senatse tiden ahr jag hittat en rutin som fungerar med medicin o så.
Jag vet att denna medicin jag äter inte är den bästa man kan bubbla i sig men vad gör man när smärtan annars tar över mitt liv, när jag blir sängligandes o i värsta fall inlagd.. Ja jag väljer då att bubbla denna medicin o inte ha dessa grymma smärtor.
Som jag sa är jag utredd för detta och de finns inte mycket att göra åt de. Så jag avslutades från sjukhuset och min medicinering skulle skötas från vårdcentralen på den ort jag bor på. O de lätt väl bra, skönt att slippa åka en massa mil för att träffa läkare tänkte jag..
Men redan första gången stötte jag på partull, jag ringde dit i god tid för att förnya mitt recept. Sköterskan tog emot min "beställning" o jag skulle få mitt recpet. Efter två dagar ringer läkaren upp och frågar varför jag äter dessa. jag förklarade o han kom med en lång föreläsning on att de INTE e bra för kroppen med dessa mediciner var på jag frågar om de finns någon annan då, nej svara han inte som du kan ta då du e allergisk..
Nähä vad har jag för val? jag beskrev oxå min situation med min handikappade son o hur många tunga lyft de är under en dag.
Han förstod detta och förklarade att han va tvungen att fråga.Givetvis är detta rätt och jag tänkte att nu skriver väl han in detta samtal i jounalen.
Nu gick de att tag o allt flöt på.. tills en dag jag återigen behövde förnya mitt recept. Då hade den läkare jag hade pratat med slutat, en annan skulle ta emot min ärende..
O denna kvinna hade inte läst någonstans varför jag åt dessa,Så återigen fick jag förklara o besriva min tillvaro.
Hon förstod men tyckte att jag skulle trappa ner. ja de vill jag oxå men då när de va sommar o sonen va hemma så de va inte läge att trappa ner tyckte jag o läkaren hållt med.
nu gick de ytterliggare ett tag o jag försökte mot hösten att trappa ner. vissa dagar är de bätter vissa dagar sämre.
När jag för tredje gången fick byta läkare o börja om med min berättelse rann tårana då han kallade mig narkoman. jag förklarade ytterligare en gång mitt liv och nu träffade han mig oxå o kunde känna på min rygg o nacke,
han förstod att jag hade ont o skrev om än motvilligt ut medcin till mig..
o nu ett år senare blev de samma sak idag igen
Ringde förre veckan om recept. skulle få dom i fredag o jo de fick jag 25 st o jag ska/får ta 6 om dagen.. med enkel mattematik fattar man att dom inte räcker länge o i tron på att läkaren tänkt fel ringde jag idag. sköterskan sa att jo hon har nog tänkt fel då hon såg på mina tidigare recept att de stod max 6 per dygn.
Efter 15 minuter ringde sköterska tillbax o sa att hon nu pratat med läkaren o hon tycker att jag ska trappa ner på tabletterna o bara ta 3 om dagen.. Men herre Gud man man göra så utan att prata med patienten o återigen mitt i sommaren när sonen e hemma alltid..
jag blir så arg.. detta är minsann maktmissbruk på hög nivå.
jag vet att de inte är bra att äta medicin alltid o jag hade varit den lyckligaste i världen om jag sluppit. men om nu denna läkare ska trappa ner min medicin riskerar jag att bli sängliggandes i smärtor i sommar och ev inläggning. Detta är inte som jag hittat på jag har så ont.
jag har provar många andra allternativ men de funkar inte.
Finns bara denna tablett jag kan ta som funkar..
blir så arg..
jag som nyss kommit in o fått de att funka någerlunda då ska en läkare som träffat mig en gång då jag hade ont i foten bestämma över hur min sommare ska bli utan att ens informera mig
Gissa om Nillan är arg nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0