groteskt agresiv


Idag är de lite bättre  men igår va jag så arg så jag tror att de sprutade eld ur munnen på mig..
Jag kan ta ganska mycket tycker jag när folk hoppas på mig men när de ger sig på mina barn ja då..
Sonen här jag ju mera behov an andra 7½ åringar. Han kämpar varje dag. Allt han gör måste noga tänkas igenom, Han har en pott med energi som han ska förvalta.Om hanöverstiger de som blir de jätte tufft för honom och de är mycket som inte funkar,
Vi är ingen famlij som kan vara impulsiva utan de vi gör är planerat, Sonen har ett schema här hemma där han och jag bestämmer varje eftermiddag vad han ska göra. Allt utifrån hur trött han är.
Jag har ledsagning 4 timmar och avlastning 6 timmar i veckan, Detta för att jag ska få någon möjlighet att göra n ågot med mina andra barn.
Dessa timmar är förlaga på onsdagen för jag o stora tösen dansar då. Detta har jag tyckt va bra och de har varit väldigt knavligt att få de till att fungera. Från början va de bristande komminication från "chefen" mig o dom  som jobbade med sonen. De va totalt kaos och jag stod på kanaten o va så nära på att bara ge upp detta, de tog mera än de gav.
 Men som om ödet på någotvis ville mitt hål och den ordinarie chefen kom tillbax från sin mamma ledighet och styrde upp skutan.
Jag tycket att den gamla chefen "misshandlat" detta ärendet så illa att jag har anmält detta vidare.
De måste vara personer som kan sitt jobb på sånna platser.
Men Hösten kom och arebetsschema gjorde upp och sakta åter fick både jag o sonen tillbax på tron att detta kanske ska funka.
Sonen badar på onsdagarna eller simma gör han så taxin går hemmifrån kl 1340 in till stan då..
sen simmar han och efter de är de dans. Dansen börjar 1745 och vara till 19. Taxin går från stan o hem vid 1910.
Jag o dottern kommer hem vid 2250 och dom slutar 23..
Jag tycker nu att de hade varit bätter att dela på de och ha ledsagning på onsdagen mellan 1330-20 och sen på tordagen ha avlastning mellan 13-18
Detta för att för de fösta kunna göra lite med de andra barnen och sen för att underätta här hemma på tordagen när sonen för de mesta är helt slut. Nu menar jag INTE att jag vill slippa min son utan att de ska finnas någon som kan hjälpa honom med de han behöver hjälp med.
Jag har då fundrat på detta mycket och vänt fram å tillbax på de och kom fram till att detta va en bra lösning så bra att de va värt att pröva de.
Jag la fram de först till LSS chefen som bara sa att de ända jag behövde tänka på va att de sm jobbar inte får jobba mindre än 3 timmar.
Men dom tiderna jag la fram va ju inte mer än 3 timmar. Veckan efter hade jag möte med chefen som står för bemanningen och hon sa då att hon inte viste hur m ånga timmar jag fick.. nähä..
hon skulle återkomma..
o hon ringde i går då o sa att  jag får inga mera timmar än dom 10 jag hade,,
de betyder då att jag inte kunde "dela" då de för timmarna räckte inte..
Jag belv jätte ledsen och arg. Varför är de så att min son alltid ska ha de minsta som finns? Varför ska inte denna familjen få en chans att komma i normal läge utan vi ska alltid tvingas att leva på reserven?
Hon sa att hon skulle prata med LSStanten..
jag försökte ringa tanten men hon svarade inte.
jag va ledsen och arg över att de varit så här helat tiden.
jag ska nästan be om ursäkt för att jag vill ha lite hjälp.
Mot eftermiddagen ringde de ingen, bemaningschefen, hon tycket att  jag skulle ta varannan tordag som avlastning. Jag bara suckade..
hon och lsstanten är med på möte där man förklarar att sonen har svårt för sånt som e hoppigt. han behöver struktur o har svårt med de som inte är varje vecka. jag förklara de och då kom ett annat förslag,,
Sonen ska åka med taxi in till stan med en ledsgare o simma.. (helt ok) sen efter simmandet ska han snabbt in i taxin som kör sonen hem där jag ta emot honom o ledsagaren slutar. Så att jag o sonen kan köra med egen bil till stan igen så han kan dansa för att sen köra hem igen.."!!!!!!
Detta är u helt orimligt!
jag sa att detta är inte klokt och att jag e så trött på detta att jag överväger att ringa kristinastadsbladet
vi la på och de tog inte lång tid förrän LSStanten ringde o verkade helt ovetande..
jag föklarade för henne de jag sagt till damen innan..
hon kunde inte förstå varför jag va upprörd..
jag sa att jag tycker de e trist att sonen alltid ska ha de minsta som finns..
jag va arg och tårarna rann...
10 timmar i veckan är inget..
då vill hon att sonen ska ha onsdagarna 1330 - 20 och sen tordag13-16
vad hinner man på den tiden? flickorna kommer inte hem förrän 1530 så jag får ju ingen tid med dom..
ja då säger hon.. han kan ju vara på fritids13 till 15 o sen tar dom över.. MEN HALLÅ??? HAN ORKAR JU INTE
han har de tufft som han ha de,
ingen tycks fatta..
jag e så trött på detta
o vad känner så sonen..
tårarna har runnit massor idag och jag vet inte hur jag ska göra..
mina barn är de finaste jag har och jag vill dom ska ha de bra.. alla mina barn..

detta slutade med att ett nytt möte är inbokat,, ja som om jag ALDRIG går på möte
jag gör ju fan inget annat och de händer ju inget!!
de vara snackas..

gissa om jag e trött i huvudet idag??


sonen är hos sin pappa denna helgen och här hemma ska de storstädas..
nice?? NIX men jag orkar inte med allt adventsbestyr på en dag utan jag får ta de lite och lite
och nu i år tar jag helgen och familjen till hjälp,


Kommentarer
Postat av: Lolla

Du är bäst! Kraam.

2008-11-24 @ 18:09:20
Postat av: Nillan

tack Lollis

2008-11-25 @ 15:09:07
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Lolla

Skriv mer blogg! ;-)

2008-11-28 @ 07:53:28
Postat av: Lolla

Nu tar du Nillan och skriver lite blogg och berättar om din vardag! Och hör sen! ;-)

2008-12-03 @ 10:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0