de närmar sig

En vanlig kväll en vanligt Torsdag sitter jag här med datan i knäet som vanligt.. Jag mår just nu som vanligt och barnen sover som vanligt...är allt vanligt eller är de bara så att jag sitter här o hoppas att min liv ska bli vanligt??
vad är vanligt? Vem är de som bestämt vad vanligt är? Hur kan man igentligen säga att de e som vanligt? 
 


Dagen närmar sig... dagen då det är 4 år sedan olyckan. För fyra år sedan sprang sonen omrking här hemma. Jag va en vanlig mamma med fyra barn som inte trodde att jag INTE skulle hamna utanför den vanliga svensson bilden.
De tog inte många minuter för den bilden att slåss i sönder. Jag är glad över att sonen överlevde och att han e så bra som han e. Självklart frusterad över HUR livet kunne varit. Jag försöker att INTE tänka så mycket på HUR de KUNNDE varit och fokuserar på HUR de är. Men de e inte lätt och spec inte när DATUMEN kommer.
4 år har sonen nu kämpat.. och han gör många framsteg.. som idag.. han kröp in på toa.. stälde sig NÄSTAN själv upp.. med hjälp drog han ner byxorna och gjorde de han skulle för att sedan kämpa upp med byxorna och krypa ut.. sällan jag sett någon så nöjd komma från toa..
När jag sitter och bråttas med dessa tankar så slår de mig att jag e så "glad" att mitt i detta att Sonen har sitt härliga humör. Tror dagarna annars blivit mycket tuffare.


inatt när jag inte kunde sova ägnad jag mig åt att skriva husregler och tider åt barnen.. allt för att jag vill att de ska flyta på här hemma. Mista dottern va med på detta direkt och tyckte att de va bra att veta vken tid hon ska vara hemma alltid, nu behöver hon inte tragga om de när hon kommer från skolan utan de är så..
mellantösnen läste suckade o sa "mamma du borde skaffa dig en fritidssysselsättning"
antog att hon inte svalde de lika bra som minstingen men med lite justeringar så kommer de att funka..
stora dottern är inte hemma utan de får jag ta med henne när hon här..

Nu ska jag lägga mig i min vanliga säng o se om jag som vanligt är vaken eller om de ovanliga slår in o jag får sova.
de vet man sällan..
i morgon fredag o barne åker till sina pappor.. no kidz at all at home ;-)

ha de ses




Kommentarer
Postat av: Ludmilla

Vad fint du skriver. Tänkvärda ord i vardagen.

Kram

2008-10-12 @ 10:41:59
URL: http://ludmilla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0