Påsk


ja då va påsken här. Idag är de skärtordag, Varför heter de då?? tycker inte den är rosa och
jag hoppas inte man ska skära någon heller.. ibland undrar man var alla konstiga namn kommer ifrån..

sonen är hos sin pappa.. O vad man e lustig där.. Inte pappa utan jag.
jag menar att jag är trött i kroppen. jag behöver en paus från att "vara" mamma
jag behöver de..
Men sonen hinner inte till sin pappa förrän jag saknar honom.
jag ringer honom o skickar sms..'
jag vet jag e inte klok..

igår va de dans på mitt schema. sonen va med sina ledsagare o bada på Tivolibadet. sen
hade dom mumsat MCD mat med.
Han kom hem innan jag körde till stan o han hade handlat en presen till mig
ett halsband med ett hjärta i Denna gosse är så go,,
sen på kvällen spelade ju Färjestad Hockey
jag va hemma senare på kvällen och när jag gick o la mig så
kallade han att han va varm
jag gick upp och skulle ta bort täcket
då säger han
"SM-GULD...Färjestad"
goa pöjk..

Men nu stundar påsken..
Imorgon ska man till BÄSTA MIA ska bli så trevligt
på lördag är de afton o sen söndag blr de grilla..
hoppas vädert är med oss..

sitter och funderar på livet i stora allmänhet
man ska inte fundera på sånt jag vet men
ibland kan man inte styra.. Dom tankarna måste med tänkas.
jag läser ganska mycket bloggar och en del bara skummar man igenom
en del fastnat liksom klister i hjärnfårorna o man kan inte låta bli att
fundera på vad som står
jag läste en blogg om en mamma som oxå har att barn med spec behov.
hon funderar like kring detta med att ha assistenter i hemmet å så.
jag har tänkt mycket på de..
hur vill jag? Hur kommer de att se ut?
jag vet ju att sonen kommer att vara i behov av hjälp men
hur den kommer att se ut de vet jag ju inte
men de e klart att jag måste ha avlastning.
som nu när han är i väg på onsdagen.
I börjran tyckte jag att de va jätte jobbigt som jag svek honom
men sen när jag ser honom med dom  o när han kommer hem eller
när han sitter med sina stora syskon och berättar som sina äventyr så förvsann de lite
jag vet att dom tar hand om honom
Men sen hur jag skulle känna om jag skulle ha folk runt om mig hela dagar
de vet jag ju inte men
jag vill ju tro att de e bra för sonen och då måste de gå
Igår så pratade jag med HAB
jag tycker att ett av de tungsta momenten med lucas är när han ska
upp från golvet och ståträna i sitt ståska.
han blir då jätte tung och
efter som att lucas ibland vill stå flera gånger om dagen blir de många lyft
jag vet inte hur man löser detta utan jag frågade HAB
o jo de finns en lyft till detta och de skulle jag kunna få
gud de är så skönt med HAB dom fiixar o grejar
de e liksom inga problem
Inte som kommunen där jag bor, där de
ska fundras och hållas in..
Nä de e så skönt med HAB.
Så nu ska arbetsteraupten höra av sig om viken sorts lyft de ska bli..
sonen va positiv med till de
han är lite speciell när de gäller nya saker o så men efter som han själv
tycker de e lite läbbigt när man ställer han upp i ståskalet så
tycker han att de kommer kännas tryggare med en lyft..

nu ska jag kolla lite på TV sen softa


GLAD PÅSK PÅ ER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0