solsken,kalas,kastspö o långpromenad



Söndag och helgen är snart ett minne blott. Tiden springer o bara susar i öronen
Denna helgen har de varit kalas för lille gossen
Vi hade en lyckad dag o sonen fick fina presenter,
Han va trött på kvällen men envis som han e så skulle han se Robinsson med,
Hans mamma som inte är så stor Fan av detta spektakel suckade sig igenom dessa 1 timme o 10 minuter.
Idag vaknade lilla yrtrollet på tok för tidigt (enlig mig i alla fall) Men som tur e så finns de ju tv o detta
lilla tidfördriv ägnade sin sonen till en stund så att jag fick sofa en stund till.
sen upp o frukost o sen
ville sonen prova sitt kastspö som han fick igår. Jag som på något vis hade någon form av
minnesförlust i fredags hade glömt att hämta ut min "smärtis" så jag bara
va tvungen att köra till K-town och hämta detta
Sonen o jag in i bilen då flickorna hade andra planer för dagen
De blev en snabb men trevlig tripp.. sonen
roade mig med att sjunga opera..
(melodifestivallåten som vann)

När vi kom hem va de min tur att hålla vad jag lovat så kastspö va de
När man då bor trångt så va de bara en sak att göra de va att göra detta ute
Så upp med sonen i ståskalet o sen ut med ståskal,ståstöd son o kastspö...




Efter en timmes stående o kastande så tycket både jag o son att en lång promenad i
de fina vårvädret va passande så vi skiftade från skal till elis
o Néma fick med följa med..


Vi gick en lång runda..
de va så underbart väder så man kunde inget annat än att
bara gå och vara glad..

de va mycket att titta på under rundan o sonen hade mycket att berätta o fantisera om..
de e mysigt med dessa studer på tu man hand med sonen..
jag stod o drömde en stund o skulle kolla lite på bilerna jag tagit.. tror ni inte
att huden trodde en sekund att jag ville bada för hon drog till ner mot en
liten bäck o hade de inte varit för mina makalöst snabba ben *ironsik* så
hade jag åkt ner i vattnet
men NEJ jag klarade mig o sonen fick ett gott skratt,

Vi blev hungriga efter turen så mat blev de när vi kom hem




Nu är de kväll och jag känner mig som om att jag skulle kunna bli sjuk
de svider i halsen o kroppen min gör så ont Min *smärtis" hjälper inte
jag hoppas att de bara är sviter av mitt storstädande
Vill verkligen inte vara sjuk nu
de är en fullspäckad vecka framför mig..

Så de blir en kväll tidigt  säng...





natt natt sussa gott


Kommentarer
Postat av: madde

Heeej hur är det? Har ni fått ngn tid till Lund? Kraaamm

2009-04-23 @ 06:59:52
URL: http://mommy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0