söndags svammel

Då va denna söndagen snart slut..
Det har varit en grå dag men inslag av snö
och de e ju inte alltid så trevligt
jag vill ha VÅR nu inte snö
snälla låt mig slippa snö


Sonen ligger och sover nu han har varit hos sin
pappa sedan i går
En ny vecka ligger framför
Har inte kollar vad som står att jag ska göra i kallendern
men de är möte i morgon de vet jag sen har jag ingen aning

Satt i går och funderade på livet och på hur snabba väningar de kan ta
Allt ifrån att de hemska händer att man mister den man älskar eller står en nära på ett eller annat
vis eller att man blir utan jobb eller att bilen pajar
Allt är på olika vis en sorts förändring UTAN att jag jämnför sorg med att bilen pajar
de menar är att man ibland har så lätt att vänja sig med de man har
och vissa har ibland en tendes till att ta de förgivet
Att kunna resa sig själv up ur sängen själv är inte för alla en självklarhet
inte heller att ha en jobb o kunna jobba,
nu sitter de många och suckar över just att de är söndag o att helgen är slut
en ny jobbevecka väntar
Men de finns oxå många som önskat att de hade ett jobb att gå till och att de kunde'
nu menar jag inte att man ska hålla på att tycka synd om de som inte har jobb eller
som e sjuka inte alls så men
att man kan kanske vara glad att man kan

jag sörjer min mamma pappa o bror väldigt.. jag är tacksam för de år jag fick med dom men självklar är
jag ledsen över de att jag inte fick flera,,
jag har svårt att acceptera att man inte ska vara 40 än o både mamma o pappa är borta..

livet är inte alltid de lättaste man har fått sig tilldelat
man vill ju förvalta de och göra något bra av de


undrar om de finns något att titta på på tv eller man ska ta en ¨
bok o lägga sig o läsa..

i morgon är en annan dag


Kommentarer
Postat av: Michaela / Bloggdesigner ♥

Hejsan!

Jag vet inte om du hade svarat på min senaste kommentar igår för alla mina obesvarade kommentarer va borta idag då jag loggade in på min blogg. Vet inte vad som ha hänt, men om du svarat så kan du väl skriva om (om du minns) så jag har chans att svara på det. Så du inte tror att jag ignorerar dig!

2009-02-02 @ 13:32:23
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Tesstamente

Man ska verkligen ta vara på varenda dag, och uppskatta livets små nöjen:-)



En trevlig söndag infann sig, likaså en trevlig måndag och nu önskar jag dig en trevlig tisdag:-)

2009-02-03 @ 18:33:27
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0