Tonårsproblem

De är inte lätt att vara tonåring o inte alls lätt att vara mamma till dom.
De är ett ständigt ösregn av bubblande hormoner Här in The Hell
Man kan inte ta för givet hur dagen ska sluta de blir lilsom inte så..

Jag har just nu många o tuffa duster med lilla tjejen som för övrigt nog tror att hon är typ 22 och man göra
som hon  vill
Hon bryr sig inte om att komma i tid i skolan Bryr sig inte plugga
Hon kan om hon bara viljat
hon bryr sig ännu mindre om vad jag som mamma säger o absolut inte
kommer hon hem när jag säger att hon ska
Jag fick i går två samtal från skolan
O de är inte kul.
Jag försöker prata med henne men jag tror hon stängt av öronen
eller så har hon en förmåga att kopla bort vad mamma säger henne för
de går liksom inte in
jag är som ett stort ? övet detta och vet inte vad jag ska göra
Vi, hennes pappa o jag har givit henne olika "straff" som
först så fick hon bara halva sitt barnbidrag
de hjälpe inte
Nu har hennes pappa dragit hela
Hon verkar inte bry sig
Hon riskerar att få byta skola
De tror hon är mitt o hennes pappas påhit
Jag har tagit hennes mobil
Hon saknar de men inte mera
Hon ska komma hem direkt från skolan
Tror ni hon gör de NIX
o idag har hon då kvarsittnig IGEN
hon har 7 sena ankomster till skolan på 4 veckor
men hon bryr sig inte om de..
De som hon tycker är trist med KS (kvarsittning) är att
hennes buss har gått och att hon inte kommer hem
Som sagt jag vet inte vad jag ska göra, de går inte att prata med henne Eller prata går men
hon lyssnar inte
Jag fattar inte hur denna familjeclownen blivit till denna eldsprutande drake
hur hon som alltid va glad o rolig blivit som omvänd..
de e inte kul att se
och mindre vara med om hur hon sabbar sin framtid genom att INTE sköta sin skola

jag vet hon är tonårning men måste hon vara de så mycket

Kommentarer
Postat av: Madde

Hur gammal är din dotter?

Det är inte så värst dåligt betalt på privata kooperativ, däremot kommunen är dåligt.

Jag går inte efter betyg ett dugg.

Jag har ju en ass som är helt betyglös och inga erfarenheter och hon är den bästa.

Kram

2009-05-15 @ 21:25:48
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: Madde

Du har "Legat" i minsann ;)

2009-05-16 @ 11:41:10
URL: http://mommy.webblogg.se/
Postat av: zara

precis när vi skulle åka sa jag till EMil: men visst träffade vi den mamman & killen på äppelmarknaden!!?? Å så hade jag suttit bredvid dig under hela konserten utan att känna igen eller säga hej. Jag tyckte de var ngt bekant men kunde inte placera :(

Så jag säher HEJ till dig å din son nu :)

Kram Zara

2009-05-16 @ 18:33:35
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tonåringar var det ja...vem f-n uppfann dessa egentligen?? ;) Min son som blir 16 till hösten är lugnet själv, är så glad att han inte är ute o super o bär sig åt :) Men dottern som blir 12 till hösten är minsann inte lätt å tas med...Undrar hur det ska bli om 3-4 år??? Hå hå jaja ;) Man får veta att man lever iaf ;)

Kram på dej

2009-05-29 @ 08:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0