Fullskalle

En kväll efter en tuff dag då sitter jag här o skriver av mig.
jag vet inte hur många kilometer de blivit i mitt liv men de är ganska nyttig för själen att skriva
av sig lite

Idag har de då varit dels en sådan dag när de varit massa samtal att ringa.. hatar de
känns som Hej jag heter.... Ekar i huvudet forfarande
O de e ju inte för sällan man blir runt skickad bland olika personer och få svaret " de vet inte jag du får ringa XX"
jag bara blir så ilsk när de är så
Så efter typ 2 timmar i telefon o 39 nummer slagna är jag inte ett dugg mera vetande än de jag va innan jag satta
mig med luren.
får ta nya tag i morgon..
Sonen ligger nu i sängen o hans mamma tycker att han ska sova men han har inte lätt att sova när de så här
pass ljust ute Men jag vet att han måste sova
Blev så glad i Tisdag när jag kom till skolan o hämta de sonen
skolan har för de mesta alltid funkat bra. På fritids är dom två som turas om med lucas tider. Den som är nyare är himla trevlig
Hon kommer och möter lucas varje morgon när jag lämna honom o han frågar ALLTID om allt e bra
jag menar inte nu att folk ska fjäska när jag kommer men de är ju alltid trevlig när någon bryr sig om en.
Ialla fall i tisdags så hade sonen då fritidstimmar plus att han hade teater med skolan på kvällen. Då hade Ass G sagt till sonen att han skulle vila.. o de har vi pratat om att de e bra för honom. Hon hade då tagit detta på allvar o inte gett honom något val utan han fick vila. Vilket då gjorde att han fixade kvällen super bra..
jag blev så glad att hon tänkte på mer än att han  skulle vara där till 1530..
Sen vet jag att de inte är så lätt att "läsa" sonen då han e jätte dukitg på att kamoflera sin trötthet
Så man måste liksom hjälpa honom att fördela hans energi
de är inte alltid så lätt han har en stark vilja
Men de e bra att andra oxå kan se att hans olika behov
han vill ju så mycket.
som nu
han har lärt sig hur han kan ta sig ur bilen.
han måste ha stöttning o man måste vara där man han kämpar på att svnga ut sina ben o vrida rumpan
så han kan resa sig
De måste vara skönt att slippa ha någon som drar i honom hela tiden
och för allt i världen
jag kommer ju inte orka lyfta honom i och ur bilen hur länge som
De e tuffa tankar Hur ska de bli när jag inte orkar mera
hur gör vi då?
jag hoppas att hanbyggt upp sin styrka så att vi kommer att kunna hjälpas åt
Igår fick han sin häj o sänkbara stol.
Han har haft en som hete PANDA när han va nyskadad o efter den fick han en VOMAT
men den va inte så bra den va ganska klumpig och tog stor plats
plus att han då inte va så stak i sin överkropp så de behövdes ganska mycket stöd
Nu har han blivit starkare så denna stol som mera liknar en kontorstol är toppen
han har suttit där i idag o han e så glad.
Vi beställde en lyft med i går
de ska sec vara till när jag resa honom från golvet till ståskalet
detta är mycket tungt lyft tycker jag o han e ganska lång redan o han blir ju inte kortare
De är tufft att tänka på vad som händer om eller när man inte orkar
De känns ändå bra att ha beställ de som jag gjort
Jag e så tacksam för allt de stöd som jag får från HAB med
dom e så dutiga och jag känner mig trygg med dom
Sånna saker som att dom alltd frågar Lucas om de e ok om de är någon ny eller någon som praktiserar
Lucas ska även i år vara med på "rulle på stan"
de är ett gäng med rullisar som träffas o sen gör dom stan o över sig på att TEX åka buss o köra på stan

Nej nu ska jag sluta dravla o ta kväller..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du tänker och grubblar för mycket....

2009-05-10 @ 15:59:20
Postat av: Madde

Bra att du skriver av dig, man ska inte grubbla för mkt för sig själv.

Jag har samma tankar som dig.

Vad ska man gör då, si o så osv osv...



Hoppas ni får en bra dag kramar

2009-05-11 @ 09:22:08
URL: http://mommy.webblogg.se/mathildasliv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0