Min kamp..

I går va de då dax för kommuntanten att komma o besöka sonen o mig..
dettta för att  jag bestämt mig och har ansökt om assistant till honom.
Och jag vet att alla ansökningar ska ju utredas och de är helt rätt.
Klart att de ska finnas grund till de man ansöker om.. och de borde gälla alla.

I vilket fall som helst så kom hon hit då Kommuntanten..
och jag kan ju begripa att de måste träffa Lucas de fattar jag Men
att fråga ut en 9 åring så de va inte kul,
jag försökte stoppa vissa frågor och jag svarade snabbare än sonen på vissa
Inte för att han inte kan svara för sig för de kan han Men texc frågoade hon honom om
han kunde ta på tröjan själv och han svarade JA
Och de kan han,, man de tar typ 1 timme o 30 % av hans ork.,
lika så att han kan gå.. de kan man  med rollater o ett levande stöd
Men han upplever de som att han kan gå ju..

Andra saker som jag tog upp va hur man räknar tex sån som att lucas har mera tvätt
att jag kan inte säga till honom att städa sitt rum för de kan han inte.. typ sånna saker/regler som
man sätter på andra 9-åringar
men de räknas in i föräldraransvaret
ok
har inte alla föräldrar ett förädlraransvar då??


hon frågade i alla fall ut om allt o efteråt kände
både jag o sonen oss ganska tomma o de va tungt..

vi skulle åka med taxi kl 14 för sonen hade NIT-Träff
i precis innan taxin kom ringde de..

Då ska de komma en arbetsteraput från kommunen för att
göra en ADL-Bedöming
jag kände de som att de ska kolla så att de ska skrev stämmer..
så hon tänkte då att hon skulle vara med en morgon o se när lucas kliver upp (kl 0615- 745 skulle hon vara med)

och en kväll o se när han lägger sig..(från 18-20)


just nu känner jag mit totalt utblottade och i natt har jag legat sömnlös
och funderat på om detta verkligen är värt detta
att blotta ut sitt liv så här för att få ett avslag..


och vad händer den dagen jag inte orkar mera då?
ska lucas stanna i sängen då?
med blöja?
eller??

som jag skrev jag är för utredningar.. men inte till vilket pris som helst...



jag älskar mina barn
jag älskar att vara mamma..
jag vill mina barn ALLT gott
sonen frågade mig i går
om jag skulle vilja ha någon annan son
o NEJ de vill jag inte
jag trivs med dig o är stolt över dig
svarade jag..
han sa va bra för jag vill inte ha någon annan mamma...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0