Bröllopet del 1

Ska ta o skriva en blogg om de underbara som hände i lördags..
Nämligen att jag blev fru O inte vilken fru som utan fru Sauer

På fredagen vs de nagelfix o en sväng på stan för inhandling av blommer o lite så
Vid 14 tiden va vi i broby för att fixa med dukning o så
Tack Älskade Mia o Pia Hannah o Birger för den otroliga hjälpen
Efter mycket slit o tänkande blev de super

Efter de bar de hem o de va dax för mig o min blivande man att säga hejdå för nu skulle vi inte ses förrän dagen
efter i kyrkan
Åsa o Mia kom till mig på kvällen
Barnen mina va oxå hemma
Flickorna sov här o Lucas sov hos Doggs bror

de fixades med allt möjligt här hemma
o ett o annat glas vin för att lugna nerverna slank ner

Lagom när fredagen blivit lördags la jag mig i sängen
Lite märkligt då jag inte soviit själv här i huset
Men nog somade jag...

vaknade av klockan som pep onödigt tidigt enligt min smak
men vi skulle ju vara i stan kl 0800
så de va inget att somna om för
Ute  va de inte så himla fint väder men vad gör man

upp o allt som skulle med lades ut i bilen
Mia tog de säkra för de osäkra o körde
Mina nerver va totalt utan på vid
detta laget

in till Åsa som väntade med hårspolarna i högsta hugg
Hon hade gjort så fint i salongen med blommor o skumpa choklad o pärlor

Hon som skulle smikna mig kom med o la mitt smink
gud vad jag kände mig ompysslad





att sitta i huven va inte mi n grej
jag hörde inget o när jag skulle prata kan ni ju själva gissa hur de
blev..



men resultata blev galant o brunden
börjar ta form

När alla va klara på salongen bar de av till
Subway o lite mat o sen till Grand Hotell
Nerverna va överallt utom med mig
o på Grand tänkte jag öppna lite champange
O PUFFF
sa de korken for upp
o Mia som stod o smikade sig kom ut sprinagde
" Den ska du inte röra... tänk om du fått den mitt i pannan
de hade varit snyggt"
jag o Emma gapskrattade
o de gjorde mia med till slut

alla va så fina dagen till ära o
när väl min kläning kom på va de
verkligen bröllopsnerver

taxi till broby kyrka där vigselen skulle äga rum


solen hade nu letat sig fram likom gästerna som satt
i kyrkan o vänatde
min blivande man syntes inte
prästen lugnade mig med att
han va kommen
o där kom han
så fin i sin kostym o allt


kyrklockorna började ringa o alla stod klara
att börja gå in
*blommorna*
Dogge o bestmanen hade inte satt i sina blommor
snabbt i med de
o
dörren öppnades
orgelen började spela
"Underbart"

först Lucas o Sophie
sen Hannah o Emma
sen brudparet
o sen
tärna o bestman





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0