mera snö

Hur är de möjligt??

de fullständigt vräker ner snö..

Varför denna mängd??

Är de aldrig lagom men just lagom??

verkligen hatar detta... de är för mycket..

och de finns liksom inte tillstymmelse till vår ute

de e vitt vitt vitt och jag

börjer förstå hur Emil i Lönnerberga kände sig den natten han

va tvungen att ge sig ut med Alfred i släden

Hur man nu kan identifiera sig med en

sagofigur..

de tyder kanske på att jag är ganska så insnöad va???

 

 

De känns lite som tiden står stilla

att man vaknar verkligen upp varje morgon

till samma väder

samma tvätt

samma disk

samma gnäll

samma trötthet

samma förkylning

samma

samma

samma

 

 

 

idag är de 50 dagar sedan de va 1 januari 2010

känns de som 50 dagar?

denna snö har verkligen legat nu i merän 60 dagar..

o jag har gnällt över den i över 60 dagar..

 

jaja nu över till fredagen som

inte varit så innehållsam..

varit hos läkaren som inte gav så mycket

sen handla hem de som behövdes

ja en del i alla fall..

kollar den nya Beck filmen som va Ok

och käkat en massa godis och de va äckligt..

pratat med barnen som är ute på sina äventyr

varit ute på promenad med hunden o  den promenaden va hal

fotat lite som va skojigt

o nu

sitter jag här igen o vet inte om jag ska lägga mig o sova eller lägga mig o

kolla den sista filmen som hyrdes idag...

 

 

dagens citat: efter nässpray blev man en ny människa...

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: madde

opel vivaro tänkte vi... men inte lönt o tänka ens :(

2010-02-20 @ 18:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0