Rislykta



Sitter för fullt o leter rislykta på nätet
De va inte de lättaste att hitta..eller jo lätta att hitta så men jag
bara hatar när man ska betala med sitt kreditkort
Ge gilas inte
vad hände med vanlig hederligt postförskott eller räkning..

Hade ju tänk att den 23 januari då mamma min fyller 60  o broren 43 att jag skulle
skicka upp en rislykta till de där borta i evigheten
Mamma o kurre finns ju inte kvar här så en
sjudundrandes 60 års fest kan jag inte ge min lilla mamma tyvärr
fast jag så gärna vill..
Men en lykta att lyssa ikapp med mina fina änglar ska
pryda himlen nästa lördag



de är så orättvist att de knyter sig i magen på mig..
de är snart 18 år sedan mamma fick lämna oss och snart 3 år sedan kurre  och 34 år sedan pappa
vandrade vidare
varför skulle just de få inte finnas mera?
18 år utan mamma känns som en evighet
o jag kan varje natt känna hennes närvaro i hennes gonatt kramar
hennes viskande "sov gott"
Kanke är hon där på sängkanten varje natt
o tar hand om drömmarna
en mamma är en mamma och de kan inte fyllas med något annan än mamma
mamma är saknar för just att hon är mamma



När mamma dog dem dära hemska natten för snart 18 år sedan
dog en del av mig
den delen där jag va lilla dottern som
kom hem o bara va just dotter
den delen där jag vilse ringde hem till mamma efter råd och tips när jag
va vilse i livet

den delan som mamma missade i egenskap av mormor
till sina underbara barnbarn
den delan därvi som familj inte kängre va hel utan
för alltid saknad

mamma min mamma igen är som du
mamma min mamma


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns rislyktor på mixhuset i Hässleholm

2010-01-14 @ 16:26:22
Postat av: Gunilla

åh då ska jag dit..

2010-01-15 @ 08:20:06
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0