Jag påminns om er varje dag...

i tider som dessa är saknaden efter min mamma pappa o bror så mycket större.
För fyra år sedan när min bror "rörde" till sitt liv lite va de väldigt tufft både för honom och
för mig
Jag tänkner, Saknar,Minns o skulle vilja skriva ut min maktlöshet över livets öde
De kankse skulle hjälpa den innre klupen med ett skrik men de faktum att de är borta kommer
ju att kvarstå..
Även flickornas farmor som inte heller finns med påminns jag om..

I alla fall så påminns man i olika sammanhang och de blir tufft ibland.
Som tex detta med att jag fått för mig att byta efternamn.
Jag vill ta min farmors flicknamn
O ja de va ju inte att "bara" ta de inte
Nej man skulle ringa riks..något
och få ut ett urdrag ur födelse-o dopboken
Men i mitt liv är de sällan den enkla vägen funkar
De visade sig att den församling de rörde sig om "ystads" hade inte lämnar sina dopböker utan hade dom själva
så de dlev att ringa dom o be dom gå och titta i desa gamla böcker o skicka mig ett utdrag
När man då skulle förklara först då vem jag va o min pappa va så av de tre jag pratade med sa
"usch vad tråkigt din pappa finns inte längre" eller jaha Bengt *som min pappa hette* är avliden

ja jag vet tack för upplyssningen liksom..
de va tufft..
i alla fall så kom den dära lappen på posten förra veckan
MEN
huwwa
de räcker inte men bara den
För OM man ska ta ett gamalt släktnamn
måste de ha burits av två generationer i rak nedstigande led inom 4 generationer
Fatta ni för de gjorde knappt jag
så här
Min farmor hetter detta efternamn som ogift
hennes pappa hette de med och de är precis så de klarar sig då ju..
JAG
PAPPA
FARMOR
FARMORS FAR

Fyra generationer, var av två hette detta efternamn..
så nu ska jag bara få tag i den församling där min farmor döptes o
få ett utdrag på henne Och ett personbevis på att jag har Pappa som pappa
o således farmor som farmor

ja de ska inte vara lätt har någon sagt..

detta är vad jag ska pyssla med under dagen
och att jag har ett möte med FK idag med..
lite jobbigt just nu kan jag säga ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0