Utbildning

Idag har vi varit på utbildning..
dagen började så där kan jag säga
På morgonen är de inte många sekunders spelrum
de finns liksom inte tid för några större oplanderade händelser..
morgonen började med en seg son som sovit i vår säng inatt då
han hade dunder huvudvärk i gårkväll och natt och hans mamma blir så orolig.
Satt vid hans säng i natt länge o bara tittade på honom Livrädd att han skulle sluta andas
eller krampa
När tröttheten tog över bar jag in honom i vår säng
tänkte att de är lättare att ha koll på honom där än i ett annat rum

nackdelen blev ju nu på morgonen att hjälpa honom upp nur vår låga säng
Men de gick
sen va de fullt ös här frukost på med kläder tandbortsning ut med hunden
in med mig själv i duschen Opp där kom taxin in med sonen där
Sophie skynda dig *skynda skynda*In med henne i taxin
på med kläder på mig själv*skynda skynda* lite smik på ansiktet
inte glömma kläder*klokan går*
väska jacka mobil nycklar
in i bilen
destenation Kristianstads Hab
Hämta Cliffan vid resecentrum
ut till hab*skynda skynda, känner mig sin Gunde Svan*
hitta parkering
in på Hab
kl är 0857
de började 0900
Yes pust
tittar på hon i luckan
hon ser ut som ett fråge teken
Hej säger jag vi ska på Nitutblining
HÄr säger hon
JAA säger jag
o tänker nej jag bara hade inget för mig en tidig fredagsmorgon så kan jag få hänga här..
hon knappar på datan
harklar sig säger
de är i hässleholm
ingen har sagt detta till mig
o om någon skulle ha sagt de så hade de inte fastnat i min hjärna
skit tänker jag
jag hatar komma försent
hade nu inte detta känt som en viktig utbildning
så hade jag i detta läget kört hem igen
hatar som sagt att komma försent och spe till sånt
Men som sagt detta har känts viktigt för mig så de va bara att packa sig in i bilen
givetvis va bilen tvungen att tankas med
o detta tar tid
jag hatar verkligen att tanka med
hhuwwAA
MEN MEN
mot hässleholm
och deras hab
var ligger den då
leta leta vända kära fel köra rätt
hitta hitta
Nästan en timme efter de att vi skulle varit där
vi skulle vara   satte mig med en kopp teh o pustade ut
pinsamt att komma sent..
men när jag fått tehet i mig hämtat andan va jag redo att inta dagens utmaningar

och de va en bra dag
jag är jätte glad att jag gick på den
de blev många aspekter o mycket tänkvärt

jag som inte är van att sitta stilla hade en period mitt på dagen grymt svårt att
sitta stilla
de kändes om jag hade bubbelvatten i venerna o myror i baken

intressantast va att lyssna på drBeatra som pratade om funktionshinder ur ett medicinskt perspektiv
och Specpedagog Lena om funktionshinder ur specpedagogisk aspekter

de va en psykolog som pratade med o jag har svårt att lyssna på människor som inte
riktigt fånga mitt intresse
gympalena pratade om vikten med töjning och en ortosfukntion
en fritidskonsult om fritidssysselsättningar..

en ginade dag o de va mycket som sas som jag kommer att använda
mig av i mitt varande kring min son

lucas nya rektor va med där o hon gillar jag mycket
en varm förstående kvinna med bägge benen på jorden
de kommer att bli kanonbra detta


nu ska jag vila min hårt arbetenade hjärna
o softa gosa mysa o ha fredag

ha de bäst alla


Du är värdefull




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0