Ärlighet vara f-n inte längst


Är lite *läst mycket* irriterad idag/kväll.. de har varit värre än de är nu
de liksom kommeer och får ju mer jag tänker på de..
Är irriterad på Telenor
Ska berätta:
I maj i år blev jag uppringd av Telenor. De va dax att förlänga abo. och
de är ju inte sena eller dåliga på att sälja in sig
Efter de telefonsamtalat va jag övertygad om att
mitt liv skulle bli så mycket bättre om jag nu införskaffade en Ipone
Hur hade jag kunnat överlevt i nästan 40 år utan detta?
Och de gick ju definitivt inte länge
så abonomanget förlängdes och bands o en Iphone skickades till mig
även en mobilförsäkring teknades
För tänk om något hände med Ajjfånen.. den kunde ju blir stulen
eller något Denna försäkring skulle täcka ALLT och den va inte billig 100 spän i månanden o 2år..

ja så här långt kändes allt ganska ok..
jag skulle ha kvar abo. även om de inte ringt mig o en
nu bättre telefon mot den jag hade va en bonus..

jag fick ajjfånen o de va ju en lur jag inte alls va bekant med
Fick ha hjälpa att starta upp den o få den till att funka
 o lite så. Lagom till att den kom skulle jag med sonen 2 veckor i Lund så där gav de 
mig tid att lära känna min lilla lur

jag kan inte säga att jag va överväldiga över denna sak
de fanns mycket bra men lika mycket som va mindre bra men den
o vist de va en kul sak


En dag i september åkte jag till min frissa,,
jag vet att jag pratade i den då på morgonen
Ja la ner ajjfånen i min väska bland allt annat vi kvinns har i våra väskor..
ställde väskan på golvet och satta mig för en klippning och ögonbrynsplock
När vi va klara så tog jag upp min lur för att se om någon sökt mig
men då stod de på dsiplayen att jag skulle synkonisera med Itune
jag fattar inte vad detta menades så jag begav mig till telenobutiken
dom sa att jag skulle åka hem o koppla upp telen med en data
jag gjorde som dom sa
men de hjälpte föga de blev lika dant igen,..
så nu fick den ju skickas iväg..
och de gjorde den med

o jag har nu väntat o väntat
har en lånetelefon nu som de ska ha tillbaka nästa vecka

fick ett sms från serciven där de stod att den skadan inte täkes av garantin
utan jag skulle anmälas till fösäkringsbolaget
jag har anmält detta hos föräkringsbolaget
först  fick jag avslag
bara för att skadan inte hönt plötsligt..
ja vad för jag nu då?

för efter som jag har bundigt abon, så måste jag nu då betala detta i 18 månader till
och försäkringen
på en telefon som är dödsförklarad

jag ringde upp telenors kundtjänst o gissa
jag fick till svar att jag skulle ljuga för föräkringsbolaget
Han sa till mig att säg att du tappat den
Men sa jag de har jag inte gjort ju
Men han tyckte jag skulle säga de..
jag sa att de kan jag inte
jag kan inte ringa dig o säga att jag har tappat den när jag inte
har gjort de..

ringde upp föräskringsbolaget igen
o de sa att jag skulle överklaga ingen
så de gjorde jag
hon där sa oxå att du kommer ju få en ny telefon
men du måste överklaga..

så en överklagan mejlades till dem o en dryg veckans väntande
i fredags fick jag svar..
AVSLAG
för att jag inte tappat den!!!!

pratade ingen med kundtjänst där jag påpekade att
jag kommer gå vidare med detta så långt de bara går för
jag tycker inte detta är klokt
att saker kan hända o de kostar de kan jag ta
att jag måste betala abont de kan jag ta
Men mobilförsäkringen i 18 månader på en telefon som inte finns de
är galet

o framför allt att telenors kundtjänst uppmanade mig till att ljuga..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0