Tillbaka till igår..

Jag försöker titta framåt.. inte titta bakåt för mycket
men lika snabbt händer någit som gör att man slåss tllbaka
så hände idag
 de är alltid lika tufft att besöka sjukhuset.. jag kommer allt för väl ihåg 20041011
allt ser lika ut,, dofter ljud o till och med människor
jag stålsätter mig tar ett djupt andetag o går framåt de måste gå..och de har gått.. 6 år har de gått
men så händer sånna saker som idag när vi va på röntgen
kvinan i kassan.. jag kände ingen henne. hoppades att hon inte skullekänna ingen oss
men så fort Lucas rullade fram o sa sitt namn såg jag att hon inte heller glömt
hon tittatde på lucas o sa.. vad du blivit stor..
ja sa jag han är snart 10
sen rullade vi vidare..
Lucas o ass gick in i rummer för att RTG o jag satte mig utanför
de tog inte lång tid men när jag satt där så kom allt igen.. ljuden pipen klampandet från springade personal
rullande britsar.. jag kände hur jag liksom för 6 år sedan satt på stolen som i en film..
bara satt där o väntade på att någon skulle komma o säga något.. väntade..

som sagt dagen undersöknig gick snabbt o sen ville sonen beställa bilderna
man kan ju få dem på en CD skiva
vi gick bort till kvinnan som för 15 minuter knappat in vår ankomst
hon tittade igen på lucas o sa..
jag jobbade när du kom hit första gången
ja tänkte jag de e klart att hon gjorde o de e klart att hon skulle säga de..
klart att många minns denna dag denna kille denna olycka
vi i familjen oxå

jag vet att hon inte sa de för att vara elak de fattar jag
och jag vet att jag/vi kommer att råka ut för sånt här flera gånger
jag vet de o jag fixar de
de är bara de att ibland är de jobbit att komma tillbak till igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0