försvunnen höna

I dag så körde vi in till stan för att lämna filmer vi hyrde förra helgen, De är fördelen med
hemmakväll att man få ha filmerna i en vecka..
vi gick inom spelaffären oxå för att se om vi hittade något bra spel till lucas inför hans stundande 10 års dag
han fick en ny mobil förra veckan så de blir inte jätte dyra paket men
lite paket ska han få
o efter som jag vet att han läser här så ska jag inte skriva här
men jag kan avslöja att vi hitttade inte de vi sökte i stan

mannen ville till EKO så vi körde dig en sväng
de hade planteringsjord billigt 9.90 för 50 liter
så de blev 5 sånna säckar

kollade lite på utemöbler o hittade en underbar hänggungesäng som jag vill ha
har blinkat jätte sött till maken hela kvällen men de värkar som de är lönlöst
ska jag ha en sån får jag köpa den själv o själv fixa vintreförvaring :-)

i alla fall när vi gick där så kom jag på att de minsann snart är påsk
o jag brukar inte påskpynta. Ji nu ljög ja.. när barnen va små hade vi alltid lite framme
men sen har de alltid varit så rörigt vid den tiden... de har liksom oftats krockat med
att vi har varit i lund eller lucas födesledag

jag fick en känsla om att i år ville jag ta fram en eller annan höna kykling tupp eller så
påskris har jag alltid haft de är för mig vår...

hittade lite coola tuppat på EKO men jag hade där, när vi stod där på EKO en stor stark känsla
över att jag har sånt så de räcker hemma

så vi tog de vi skulle ångrar dock att jag lät mannen bestämmer om hur vida vi skulle ha nya lykter eller inte
då han tyckte på inte

hemma så började jag leta efter en sak som jag ska ha till en sak som händer nu snart

hittade de i alla fall

kom att tänka på denna höna som jag sett på eko o jag va ju säker på att de redan fanns påskpynt här
så jag skickade upp emma på vinden..
hon är hemme denna ihelgen så de va givet att uppdraget va hennes..
men ingen kykling tupp eller höna hittades
så antingen har jag fantiseat eller har de krachar
eller ligger de någon annan stans som inte vi letet på..

jag har två naggade kyklingar som har fått en plats på trappen där ute..
i mitt minne hade jag en påskkärring som jag hade tänkt hänga på baksidan
ute ja

minns för 10 år sedan
då va jag höggravid med lucas
jag ville ha påskris men i de blomaffärer de hade i broby sålde de inte påskris
o jag hade ingen bil o att sätta mig på bussen för att åka till stan va inte att tänka på..

tanken på att ge mig ut i skogen o klippa lite där slog mig ett par gånger men efter som jag som
sagt inte va så liten som gravid o hade mycket sammandragningar så tanken blev bara tanke..

Mia Min fina vän Mia kom o fikade när hon va ledig o jag såg så i fram emot de..

en dag kom hon upp till mig med just påskris
hon hade fixat de..
gulliga hon
barnen blir så glada att de hade någonstans att hänga sitt påskpyssel de jobbat med i skolan
o jag är tacksam för att Miis verkligen ser när hjälp behövs..


så i veckan ska jag jaga lite påskris o sen ska jag se om mjag kan hitta en passande höna eller tupp att ha på altanen..

på Eko fann jag även dynor till mina baden baden men de va inte min shoppingdag för den färgen jag villa ha hade
de inte inne så de blir en tripp dit till snart,,,







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0