hjärta

hjärta


Jag måste få skriva av mig lite... jag e så arg inom mig så jag vet inte vad jag ska ta mig till... Skulle kunna ställa mig i skrika rakt ut men inte fan hjälper de.. antagligen kommer dom med konstiga tröjer med armarna på ryggen o hämtar mig... här går men och försöker på alla sätt o vis. Man kämpar mot motgångar man tvingas få slängda mot sig. Hela tiden händer de något och de e sällan av de positva slaget.. Jag kämpar med kommunen för min sons del. Han va med om en trafikolycka för två år sedan. Han bröt nacken, han sitter i rullstol men han kan gå med hjälp. Han är inte förlamad. Men han har nervologiska men.. Hans rättigheter kämpar jag om, dvs.. assisten eller kontaktperson. Eller rättare sagt ska de ligga på kommunens åtagenade eller inom LSS.. allt detta är en djungel.. Sedan är de detta med försäkringsbolag... De e så lätt att teckna en försäkring idag, oftast räcker de med ett telefonsamtal,, men när de kommer till den biten att man ska få ut pengar.. ja de e är en helt annan karusell.. Och till detta har jag fått anlita advokat, som hör och häpnad betalas av föräkringsbolaget. Ja de va en del.. En annan sak som Nillan lägger sin tid på det är att jaga den vvs firma som i juni månad fick en beställning på ett höj och sänkbart handfat till toan så sonen ska kunna tvätta händer, eller i alla fall hjälpa till..själv. Handfatet har tydligen kommit men inte hit här.. Nä de har de inte haft tid med.. så dit ringer jag oxå typ varje dag och frågar efter de. vidare så har jag lämnat in en ansökan om att sonen ska få en  automatiks dörröppnare... ja vi får väl se om den dyker upp och när...
sen har jag min styvpappa på sjukhus.. han ramlade och bröt benet, så nu rehabliliteras han så han kan komma hem så fort som möjligt.. själv har jag ju haft lunginflammation så jag har inte vågat åka o häsla på honom. Får väl ta och göra de..
gode tid vad jag gnäller.. men de e så mitt liv e. Just nu känns de som jag tillbringar hur många timmar som helt i telefonköer för att få svar att "persoen du söker är inte anträffbar just nu" *hopplöst*

Nä nu e klcokan dax för middag typ.. *sucka* denna eviga matfråga..


pössa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0