Hannah har konfirmerats

HANNAH



Idag är de söndag, pingsdagen I går va de pingsafton och de va hannahs komfirmationsdag. De va en fin konfirmation. O nej Nillan kunde inte hålla tårarna tillbax i kyrkan. Nu hade jag en sådan tur att dom hade valit att inte spela den psalm som jag lite fasade för. Men när faddrarna skulle gå fram o ge bibelen spelades och sjöngs "den blomster tid nu kommer" och då kom tårarna. Jag tycker att de e en av den finaste psalmerna och den har många minnen med sig. Har lika svårt att hålla tprarna tillbax varje gång jag hör den och så även i går...de va minnen blandnat med ett hugg i hjärtat övet att min bror inte va med mig går.. jo han va säket där men inte så att jag kunde se honom. jag tror nog han satt där brevid och såg till att allt gick "rätt" till.. Men sjutton kurre, jag skulle vilja prata med dig nu.. Nu är de länge sedan och de värsta är att jag vet de blir bara längre och längre för varje dag som går...

Pingshelegen ja varför firar vi den? Jo de va ju för att på pingsdagen sände gud sin ande till Apostlarna.. ja resten kommer ni i håg va..



kurre
som jag sa du fattas mig.. jag vet att du hade varit med i kyrkan om du varit kvar på denna sidan.. Nu är du på andra sidan och jag kommer att lära mig så mycket jag kan om de.. jag vill ju veta hur ni har de där borta..
Åh du kurre jag vill be dig om en sak... bjud mamma på en go fika idag på morsdag från mig ;-)..


idag har jag oxå varit på högmässa med nattvard.. de är ju så att man gör så dagen efter konfirmationen... och nu va de då hannahs tur.. lilla skruttan fick näsblod mitt i allt men som snabb mamma så hann vi rädda den vita kåpan och få stopp på den snabbt o utan att så många märkte av de.. men lilla gumman då..hon bar på ett ljus idag när dom gick i position in..stolt som mamma frågada jag henne efter åt hur de kom sig att just hon bar på ljus. de va hon och en till.. o då svarade hon "för att jag va kortast"
ja de va fint i alla fall och de är fint i kyrkan..



nu kommer snart sonen hem..han va med i kyrkan i går och han som inte är döpt tyckte att detta med kyrka o så va lite spännande så nu har han sagt att han vill döpas.. ja vi får väl se hur de blir med de..

Kan väl lite tycka att livet sakta men säkert börjar falla på plats igen.. de e tufft och de e är en lång väg innan jag e på G igen helt men..jag kämpar för din skull kurre...
jag ska bevara dig i ljust minne.. du min älskade storebror som alltid funnits för både mig o min lillebror o flera..jag ska se till att du bli ihåg kommen för den du va och inte för den du blev i kungalkoholsklor.. jag är stolt övet att få ha dig som storebror och den stoltheten ska jag bära med mig..

life is too short

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0