En dag/natt i Nillans liv

128082-19
Då satt man här igen. de e natten mellan fredag och lördag o min sömn e som vanligt borta.. De stormar ute så de e äckligt. Hatar verkligen blåst.. eller storm är de. *usch* Mellan dottern är på Köpenhamn, med fotbollen. O de gillar jag inte heller, jo att hon spelat fotboll men inte att hon e så långt borta när de är sånt väder.. *usch*
Många tankar i Nillans huvud.. Ska kanske börja skriva ner dom lite mera så kanske dom försvinner..
Idag har jag inte gjort så mycket, eller jo.. Plockade lite här hemma på FM, Hämtade sonen o sen hade jag tänkt att köra o handla. Men sonen ville inte de, han ville inte följa med. Så han ringde sin pappa o jo han fick vara där. Snäll pappis han har ;-) Så Nillan susade in till stan och fick sin mat o sen hämtade jag sonen igen o hem med varora och plocka in de. De är de värsta med att stor handla, allt plockande när man kommer hem. Kött som ska delas upp o brödlimpor som ska delas o frysas.. Springa fram o tillbaka med schampo,tvål tvättmedel o allt vad man nu handlade med sig hem...Sen ville ju sonen ha lite frukt så de fixades och sen satt vi oss o kollade på Lets Dance... När de va slut somnade sonen som en liten gris... och här sitter jag.. De va denna fredagen de..
Lördagen vet jag inte vad som händer.. De finns lite planerat men jag vet ju att de e sällan som de blir som Nillan tänkt så de e lika bra att jag låter de komma som de kommer.. Men ett party hade varit nice som fan de..
O jag vill ha ett annat boende..Ett hus, med trädgård..*jag vill ha ring på mitt finger,champange som e kall, en man som kan visa mig kärlekens vals..Ett litet hus och en trädgård ett barn och en hund, en start här i livet på kärleken grund...(sjunger)*
Längtar till våren... och jag vill inte bo här i HELL då... hoppas våren 2008 är snällare mot mig än 2007..
de e mycket med sonen denna våren, han ska få Botox i både händer och fötter o efter som han inte mådde så bra de två sista gångerna han fick Lugnde medicin så ska han sövas..Två veckor efter de är de planerat att han ska till Lund, till BRH på hårdträning...o efter de är de vår o sommer hoppas jag...
sonen ja. han har gjort många framsteg i höst.. han har börjat krypa fyrfotad nu och snabbt går de, Han kan resa sig på knä och han tar av sig tröjan själv.. Ansikstgrimaser har börjat komma tillbaka igen mer o mer, har kan nu rynka på näsan.. Kan kanske tyckas som knas att man e glad för dessa framsteg när han fyller 7 o april men med tanken på hans prognos efter olyckan så kan man inte annat än att låta glädjetårarna rinna

Om jag skulle ta i leta fram ficklampa ifall strömmen skulle gå...o sen se om jag kan sova en stund..

pöössa


LIFE IS TOO SHORT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0