så svårt att vara Nillan



En fredag som jag hade tänkt att de skulle bli en trevlig dag men oj vad fel jag hade,
Först så va jag o stora tjejen o pratade, de e verkligen bra.
Den va pratar med e verkligen duktig på att vända på saker o få en till att försöka tänka annerlunda.
Lite av hennes tanke är att "man kan inte ändra andra personer men man kan ändra hur deras beteende påverkar mig"
De låter himla lätt men de är inte de..
Men jag kan säga att NÄR man tänker på detta så
blir de lättare. Man får liksom mindre konflikter.
Ett exempel som vi tänkte kring idag va..
"om man kom hem en dag o öppna dörren o såg att skorna
låg i driver innan för dörren. Detta kan ju göra en en aning irri Men
om man då i stället för att börja ta de direkt  lät de vara,
Inte helt enklet
Men de blir liksom menade hon ett positivt tänk. För om man då
väntad en stund o i förbi farten bara nämnade dom dära skorna
så undvek man en konflikt"
jag som då tycker att man kan lika gärna ställa skorna i skohyllan direkt höllt nog inte med de..
Men efter de att jag under dagen tänkt på de så är jag villig att hålla med om att de är så
De är nyttig att tänka genom lite

Men de e inte alltid man kan tänka sig ut konflikter...

Nu i kväll har de varit mycket tjafs kring mellersta och yngsta dottern.
De e mycket hormoner som flyger och med tuffa ord,
jag vet att de när man fyller 15 ingår att man inte ska gilla sin mamma
Men som en sa idag
Nu är de så här att jag e er mamma och de är inte så mycket att
göra något åt utan detta får vi helt enklet leva med..


ja de känns lite som hur man än vrider och vänder har man häcken bak,


i övrigt är de fredagen den 13de..
kanske därför alla är "bubbliga" idag

nu är de Lets dance..
sen ska nillan sova

bye for now..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0