Hur funkar vissa???

min ork finns igentligen inte att lägga på mycket de räcker precis till att
genomlida dagarna...

dock kan jag inte släppa en sak som tär på mig väldigt

Mellan dottern tar ju studenten nu i Juni
En stor dag i hennes liv. Hon liksom lämnar "barn"livet  o kliver in i vuxenlivet
klart att denna dagen ska bli ett minne för henne
Ett glatt o bra minne att bära med sig

Detta har vi ju vetat om sedan hon föddes
att dagen då hon tar studenten kommer

de är o har varit en del strul mellan mig o hennes pappa
genom åren o vi är inte överens om mycket
dock trodde jag i min enfald att vi va övernes om att
barnen ska ha de bästa
att de inte ska komma mer i kläm än nödvändigt

redan förra åren frågade H mig om hon kunde få ha sin studentfest här
o de va ju klart att hon fick
dels för att tomten här är stor så de räcker för ett partytält och
dels för att hennes pappa alltid är på sweden rock o de har han inte givit vika en tum på innan
O jag säger ingen om de.. vi är alla olika o har olika värderingar i livet

genom hösten o vintern har diskutionerna varit många o vilda hurvida
vem ska betala vad o hur man löser detta på ett sätt som kommer kännas bra för Hannah 
de är hur som helst hennes största dag i hennes liv hitils

saken är den att nu är de så att vi skulle så för festen o pappan för kostanderna runt kläder o dyl..

rättvist eller inte de spelar inte så stor roll just nu.. Hannah slutar skolan o de sla firas...

I alla fall slutade inte tjafset när betalning av dessa saker redas ut

men hur jag än gör för att Hannah ska få sin fest så kommer de fattas saker...

bland annat hennes farmor o morfar som inte kan vara med pågrund av att de inte
finns med oss länge
jag vet att de är med henne på sitt vis men de kommer inte vara där o dela dagen med Henne...
de hade om de fått väljda själv

en annan stor sak som inte kommer finnas på hannahs studentfest är hennes egen pappa
o hans släkt.
de kommer inte o delar hennes dag på grunda av de som hänt mella mig o hennes pappa för många år sedan
Han liksom straffar sin egen dotter genom att de hennes skulden

de va inte barnens fel att vi delade på oss
vi kunde inte leva i hopa av olika själ
jag har gjort fel
han har gjort fel
men barnen har inte gjort något fel
de har inte valt sina föräldrar
men han har valt att inte dela denna händelsen med henne

Jag kommer göra vad jag kan för att hannah ska få den fest hon planerar
hon ska firas för att hon är klar med sin skola
hon ska minnas detta ...

och hon kommer att minnas att hennes pappa inte va med på festen...
hon kommer att minnas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0