Dag 14 – Mina barn

Först ut är Emma
född 1991
en viljestark tjej som sällan ger sig hon vet vad hon vill o kommer oftast dit
hon är nu fylda 20 o bor med sin pojkvän i Norrköping
saknar henne ofta o mycket o jag hade görna sett att de flyttat närmare


1992 va de Hannahs tur att se dagens ljus
hon har oxå växt till sig till en kvinna
en snäll lady med skin på näsan
hon borde dock lära sig att säga i från lite mera
en tjej som vet vad hon vill men har lite svårt att "hinna" dit i tid




1994 va de sophie som förgyllde våra liv med sin ankomst
en tuff tjej som nu i sommar fyller sina 17 år
Softan har man aldrig hämtat där man sattte henne
hon är en tuff tjej med ett gott hjärta




2001 kom lucas sista i denna barnaskaran
en efterlängtad lillebror som
hans systrar skämt bort till max
han är en kille som vet vad han vill o han
vet hur man kämpar
han fick en tuff start i livet men han
har inte grävt ner sig för de
en kämpe utan dess like
 men oxå en glädjespridare




detta va en snabb genomgång av mina älskade ädelstenar
Att få äranatt vara mamma är någpt jag förvaltar väl
jag är stolt mamma till alla mina barn och allt vad de innebär
vissa har vi motgångar o vissthar vi bråk
men de betyder inte att jag inte älskar mina barn eller att jag inte finns där för dem

att bli mamma är de mest lärorika jag varit med om
att få komma en annnan männsika så nära på livet är en upplivelse
att få vara del i deras form
att jag kommer alltid vara en del av dom på samma sätt som dom alltid
är en del av mig
vi är vi då nu imorgom

till mina barn
jag älskar er med hela mitt hjärta
jag hoppas att jag får finnas med er länge
att  jag lärt er något o att jag inte bara varit tjatig
ni är de finaste jag skapt o jag är stolt över vad jag åstakommit

all my love too you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0