svårt


Ibland eller ganska så ofta så har jag tyckt att barnuppfostran är bland den tuffast
utmaningen man kan ställas införo genom gå.
Under mina 20 år som mamma har jag lärt mig
mycket
jag har fått många goda skratt
måna tankenötter att knäcka
många tårar
en del bråk
men mycket kärlek
jag tycker att vi har redat ut de mesta jaja ingen är felfri

men idag stod jag inför ett litet dilemma med Lucas
han kom från skolan o idag hade vi ingen ass pga sjukdom
så de va jag hemma när han kom från skolan
han kör in med sin elis i hallen när han kommer hem
Lucas ville köra ner till affären o de fick han
han har nyss bara för någon vecka sedan
börjat att köra ner själv nu när de
inte ligger en massa snö på vägen

han skulle vända sin stol o RÅKADE då köra över men fot
precis över fotryggen där de gör så förbannat ont
Lucas blev ju ledsen o tyckte de va obehagligt
jag pratade med honom att jag förstår att han int gjorde de men flit men de gör ju ont i alla fall

sen har vi bestämt att den där elisen inte ska köras på de snabbaste annan än på rak fin väg
hallen är inte de
s´å jag kände att jag va tvungen att tillrätta visa honom ju

han måste ju lära sig rätt o fel även om han sitter i stol
de känns bara jobbigt att säga till honom efter som han är redan så utsatt
men han är ju på väg att växa upp han ska ju bli en karl
o då måste man kunna ta en tillsägelse ibland

eller


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tycker du gjorde rätt Gunilla!!! Är också väldigt glad över att du säger till honom.



Jag får jämt klagomål över att jag säger till Mathilda som är så pass utvecklingsstörd. Men ingen vet ju egentligen hur mkt hon fröstår eller ngnting.. och om hon drar mi gi håret så är de ju klart jag ska säg till henne! hur ser det annars ut för de andra syskonen osv..



jag tyckte du gjorde helt rätt. bara för man har ngn form av handikapp så har man inte rätt att göra fel

2011-03-15 @ 21:35:52
URL: http://blogg.mama.nu/madalen/madalen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0