Vilken dj-a dag

128082-65


Då va de änligen kväll.. Vilken dag, jag säger de bara blott.. Här tar man sig i kragen och försöker skapa lite julstäming och bakade pepparkakor coh julgodis med barnen. Men som sagt de blir aldrig som Nillan tänka.. Först så skulle jag fixa knäcken i micron, de har jag gjort för och de har funkat hur bra som helst. Men idag.. ja gissa.. de gick inte de kokte över hela tiden *nystädad micro* så jag fick helt enklet ta en kastrull och göra de på spisen.. och efter två satser uppkom problem nummer två.. Döm av min förvåning när jag tittar i den lilla bringaren som jag hade till hjälp. jag hade nämligen hält över från kastrullen till en liten bringare för att underlätta upphållningen. O Nu när jag tittar så har den ett stort håll i botten.. ja de va de inte när jag började så slutsatsen är att knäcken varit för varm när jag öst över den o bringaren smält...
suckande avslutade jag knäckfixet och övergick att se hur di gick för barnen och deras pepparkakor. Jo då dom satt där och kavlade och tyckte så fin, Nillan sätter in en plåt med klara pepparkakor i ugnen..och i samma ögonblick va just de momentet som bortblåst.. och resultatet kan ni ju ränka ut.. Svarta papparkakor och fyra mycket besvikna barn.. Men leende säger Nillan de e bara att baka på de e sånt som händer o nu har de hänt.. O mycket snällt sitter banen kvat o kavlar och tycker pepparkakasfigurer...
Sonen tycket att de va kul i början o men tröttnade snabbt o ville äta degen i stället.. Sista plåten då.. in i ugnen. Nillan trött o orkar inte tänka.. och ja de hände igen.,. denna gången hör jag bara ett skrik från köket.. MAMMA....DU GLÖMDE IGEN.. Japp en plåt till med svarta pepparkakor..
Nu hade jag satt igång barnen att ficka chokladebollar och de fixade dom utan mamma så¨dom blev bra..

Innan idag så satt sonen med sina gosedjur i soffan.. han ÄLSKAR gosedjur och alla har namn o de e mycket viktigt att man pratar med dom.. Han satt dör i soffan med sina hundar och en tomteluva. hade lyckats trycka på luvan på en ena hunden då jag snällt frågar vad han gör
-försöker skapa lite julstäming här med de går inte. svarar han!
Nä de e inte lätt tänkte jag o alla medel är väl tillåtna..
så han satt där o tittade på granen och  kunde inte fatta att tomten snart verkligen skulle komma..

Nä vem sjutton kan fatta de.. För här är de ingem julstämning direkt...
Nu ska jag fortsätta städa köket *sucka* de e mjöl över allt.. o jag skojar inte

så ha de bäst där ute

pössa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är inte lätt detta med julstämning får inte till någon här hemma heller... Hade det inte varit för min lille son hade jag nog hoppat över det detta året tror jag...

Hoppas att det är bra med dig gumman och att du får en riktigt fin jul.
Här e det som det är jag jobbar rätt mycket och mamma blir bara sämre........

Massa kramisar till dig vännen

2006-12-21 @ 22:35:05
URL: http://http://blogg.aftonbladet.se/5966

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0