Fredagsnatt

Då satt man här inatten.. Borde sova men de finns så många tankar som bara snurrar i mitt huvud,, jag har varit arg coh besviken denna veckan och de är som de sitter i än. Detta började i Tisdag när jag ville ändra mina tider på dagis till min son. För er som inte vet så va han med om en trafikolycka hösten 04. Han bröt nacken, men han hade turen att inte bli förlamad men han sitter i stol. Hur mycket man kan förvänta sig att komma tillbax är omöjligt att säga efter som man helt teoretiskt inte överlever denna typen av skador. Han klarade sig oxå utan någon ryggmärgsskada, men han har en ryggmärgspåvärkan. Detta medför att han inte kan gå själv, han har en bakåtvänd rulator att gå med men man kan inte lämna honom. Man måste finnas i närheten alltid, Han kan inte kla sig själv eller då. I princip behöver ha  hjälp med de mesta, Själklart försöker man att träna honom på att bli så självständig som de går men de e inte lätt då hans dagsform skiftar mycket, De han orkar idag orkar han inte i morgon. Jag har för ett år sedan ansökt om att få en kontaktperson till honom.Som skulle kunna hjälpa mig med vissa saker, som tex hans HAB träningar där jag som mamma inte behöver vara med allitd, Han fick en kvninna men hon stannade bara ett par veckor sen drog hon. Detta va i juni och sedan dess har jag inte haft någon. Jag har ringt och ringt till kommunen för att få någon annan men de händer NADA.
Och efter som jag e sjukskriven i botten va div saker som de senaste året har pläglas mcyket av de som hände med sonen så bestämde jag mig för ett år sedan att försöka få tillbax mitt liv på någit vis, Jag har gått i skolan i två terminer som en mjukstart, men nu är de dax för att komma ut i arbetslivet och se hur de kommer att funka. Mina förhopppningar är att de ska gå bra. Jag har haft en sådan tur med att jag fått möjligheten att prova på att vara på akuten, något som jag gärna hade kunnat tänka mig att jobba med, Detta innebär då att sonens tider på dagis fick ändras. Tyvärr va detta inte så lätt. När jag efter ett ganska gidiget pysslande fått ihop ett schema som kändes ok både för mig ocg för sonen, så stätte jag på patrull.. schemaändringar ska vara inne 10 dagar innan, Att jag avvaktat för att få klarteken från de inblandnade som ska hjälpa mig att hämta sonen så kunde jag först ge slutgiltift beskedd i tisdag och detta ble då inte sålätt...*suck* men efter ett X antal telefonsamtal så ordnader de sig till slut, detta blev klart idag och jag ska börja på måndag.... Detta va den första saken jag varait arg över, den andra saken va detta med sonens kontaktperson. Nu har SOL lagt över de på LSS och dom kan erbjuda följande:
* ledsakarservic varanan måndag för att sonen badar då ca 4 timmar
*avlösarservic i hemmet 4 timmar i veckan..
grejen med detta blev då att om de nu vill sig riktigt knas så kan de komma två olika persoener på dessa insatserna.. *hmm* och dom fyra timmarna jag har avlasning för jag INTE jobba. Så som de är nu så har sonens skada gjort att han blir hjärntrött och inte orkar vara på dagis hela dagar varje dag, men jag kan inte använda mig av denna insatts att låte denna person hämta sonen tidigare och jag vara kvar och jobba, För enligt lagen för jag INTE jobba under den tiden sonen har avlastning,, Hur jag ska kunna pyssla i hop detta är en gåta. En annan ska ät oxå att om jag jobbar måndag tisdag ex så måste jag då lägga in avlastningen de dagar jag e ledig.. men
jag vill väl umgås med min son då. Svaret på de va att hon tycket jag skulle ängna mig åt mina andra barn då.. o jo de va ju en bra tanke men herre gud dom e ju i skolan då, för denna avlastningen ska vara på dagtid.. då svarade hon att jag kunde ju passa på att gå till frissa,.. jovisst är man hos frissan en gång i veckan..
Nä just nu känns de som jag strunat i hela prylen och sen får dom sopa upp resterna av mig om jag krachar igen.. undrar om de är de dom vill. För inte känner jag att dom jobbar med mig snarare imot mig...

ja nog gnällt om de,,

vad händer mera i helgen då? just i skrivande stund har jag ingen som helts aning,,, Vill in till stan i morgon o se om jag hittar limegröna gardiner nu till den stundande våren, men med min otur så kommer jag inte att hitta någon, Vi för se vad jag känner för i morgon, Kanske rentutav blir de bara att softa,,
Nu ska jag sätta kurs mot sängen sov så väldigt dåligt i natten som gick

pössa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0