Melodifestivalen 2007 o lite Nillan svammel

Ja då va 2007 års vinnare korad, de blev inre helt otippat The Ark som ska representera den blå/gula flaggan i Finland. De kan ju gå hur som helt, inte för att jag tror att de kommer bli en svensk seger men de e klart att man håller tummarna för dom. A llmänhet så tycker jag väl att hela detta jippot har väl varit så där. Jag tillhör dom som tycker att de va bättre när de va en kväll och sen va de klart. Nu har de varit många låtar. Man har på något sätt haft olika favoriter under veckorna. Jag tycker ju att hon "skolfröken" inte passade in där.Men låten är så himla fin, jag spelar den mycket. Cara Mia är oxå en låt som spelas flitit här o hell... och självklart the Ark. Och av dom som inte gick vidare är de Magnus Karlsson låt som har blivit min favis..  sen är de kul med dessa lite okända artister som tittar fra i rampljuset..

De som tog mig mest om hjärtat va sonens tolkning av Sannas låt "vågar du, vågar jag" ja ni skulle sett... Han hade rockblicken han pekade hejvilt omkring sig.. Men de va inte sanna som va favoriten, utan han ringe o röstade på Tha Ark som han sen jublade åt när dom vann...och med ett leende på läpparna somnade han nynnade på div låtar från kvällen..


I övrigt har de varit en härlig lördag. Barnan har varit ute o lekt i nästan tre timmar. Jag har puttsat fönster och jag har bakat en liten kaka. Stora tösen har pulat på sin balkong o hoppas att de ska vara bra väder nu så att hon snart kan sätta blommer där..
I morgon är de jobb på schemar,, jobba mellan 14-22.. ja de kan bli spännande..

sen är de en fullspäckad vecka.
*möte på måndag
*jobb tisdag
*jobb och dans på onsdag
*fredag är de lund med sonen och Marcus Fagervall
*lördag bowling
* söndag jobb igen
ja ni ser fullt ös...

ska försöka handla lite i veckan med. Ska hitta ett par Jeans och lite så..
Va ju och fixade frissan i tordags.. de blev lite lilaröttmörkt i underhåret, en liten mörkare och en lite ljusare färg i slingform i överhåret.. ja de låter kanske konstigt men jag trivs.. och de e huvudsaken

tankarna i veckan har präglas mycket av hur jag ska planera min sommar.. Tänkre ha lite ledigt. De e svårt att tänka hur man ska vara ledig när man inte vet hur eller var jag kommer att jobba men jag måste ju lägga in om ledigt ju.. Vidare har ju tankarna snurrat om vad man ska göra.. Har planer på att åka till stockholm.. pratat om de och de låter ganska ok... en liten minitur, bo på hotell o se den fina staden.. vad mera man kan göra de e svårt, Är de fint väder så kommer jag att ligga vid stranden o bara götta mig..De e svårt att planera så långt innan men man måste jue....

Nu är snart sovdax. Hoppas kunna sova gott så att jag e pigg i morgon..

ses hörs

pössa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0