Sweden rock & Gessle...

 128082-73

Idag har jag beställt biljetter både till sweden rock och till Per Gessle. De ska bli jätte kul bägge delarna. De e ju två mycket skilda saker. Sweden rock är party o rockn´roll medens Gessle är mera soft och nostalgi. Va på Mazarinturnen och på GT, hade oturen att svimma på GT o fick tillbringa metsa delan av tiden i en ambulans. Så är de när man inte tänker.. satt där i värmen innan konseren och drack lite gott. de jag inte tänke på var att man behöver ganska mycket vatten, vanligt vatten när man e så mycket i solen men inte tänkte Nillan på de nej.. Hon suffade på som bara den när dom började spela och av någon underlig anledning villja jag stå ganska långt fram (ja hag vet de e jätte dumt) men de va inte många låtar jag klarade innan jag fick bli överluft av vakterna sedan minns jag inte så mycket mera förrän jag vaknade upp i ambulansen och undrade var jag va. och dom undrade vem jag va. För de e ju så när man e iväg på party så är de ju mycket sällan man har någon idehandlinge med sig. jag hade de inte i alla fall och detta hade ju kunnat bli kompliserat om jag inte hade vaknat upp. För de va ingen va mina vänner som saknade mig då, dom va ju helt säka på att jag stod där framme o bara rockade,, men så va inte fallet. Men i sommar blir de softare,, sonen sak med, Han har varit helt lyrisk hela dagen tror han har frågat tusen gånger om de verkligen va sant att han skulle se Gessle på riktigt. Han har alltid gillat Gessle. När mazarin skivan kom gick den varm på cd. han stod framför tv med en Emilbysse om halsen "som en gitarr" och stampade och sjöng "här kommer alla känslorna"  o han sa flera gånger att han skulle bli den nya per Gessle.. Detta va innan olyckan...Sommaren 04 va den sommaren då Finn Fem Fel kom.. och detta blev givitvis sonens nya hit.. tuffa tider va favisen men inte något som slog "känslorna " så när olyckan händer på hösten 04 så bad personalen på NIVA att vi skulle ta med någon musik som vi viste att sonen gillade och ni kan gissa vilka skivor de blev.. och de va så konstigt. han kunde vara jätte orolig, blodtrycket ökade o han ville inte alls något, då satte dom på Gessle och han blev lugn och som vi alla antog somnade. Så jag kan tänka mig att personalen va ganska nöjda på Gessle efter sonens vistelse där..Så som ni förstår har Gessle haft en stor betydelse i sonen liv utan att han vet om de.. Gessle alltså.. Och nu i sommar ska då sonen få se sin idol "live" och han längtar.....


Sweden Rock kommer tidigare än Gessle.. och de ska bli kul som bara den... partyparty.. Måste bara fixa lite boende, *hmmm* funderar men de löser sig på ett eller annat vis...:-)

Nu ska jag nanna.. ska i väg i morgon till lund med sonen..

pössa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0