cybervärlden

Cypervärld,IT-Samhälle datatid.. ja vad vi än väljer att kalla detta vi lever i O med så kan jag inte låta bli att ta mig en funderare på vilket samhälle vi håller på att skapa. För visst går tekniken framåt men om de inte finns efterfrågan så finns de ingen framtid för de. Och när de gäller data, mobiler o sånt då är vi minsann på hugget. Alla*nästan* har ju datorer idag. Alla har mobiler och vi använder dessa flitigt. På gott och ont.. De goda är upp till var och en men de onda kan ta väldiga grepp på en. Jag ska förklara lite mera vad jag menar. De e lite så nu att man kan lätt känna sig "säker" bakom skärm o kanske flera mil av sladdar om än så trådlöstsamhälle. Har upptäckt att de e väldigt mycket skicka bilder till varandra. Och de e väl ok om man själv som den som skickar är medveten om vilka ödes stigna koncekvencer detta kan få. Nu säger jag inte att ALLA missbrukar detta men tyvärr finns de några som gör de och de kan förstöra mycket. Inte för att jag kan förså vad de finns för mening med att göra någon så illa att man lägger ut privata saker på nätet eller skickar runt de till vänner eller vad man nu gör men de händer ju då o då. Cypergos,cybersex cyperhångel ja den listan kan oxå göras lång. och min fråga är ju VAD ÄR DE? Hur gör man för att cyberhångla? Eller va de nu må vara. Som jag sa jag tror att många känner sig lite säkra bakom skärmen o kan nog till och med bli någon som man inte är. För hur kollar jag de? Många har foto, men hur är jag säker på att de verkligen är den jag skiver till på fotot o inte någon annan som bror,syster kompis eller dyl. de vet man ju aldrig. O lika så hur vet man att de är sant de som skrivs? hur vet man de? Givetvis sitter inte merparten o ljuger men de finns dock en liten skara o den förstår så mycket..Jag tycker att man ibland ska ta intenet, cybervälden för vad de e. kanke inte enagera sig så jätte mycket o ta de med förnuft. annars är risker överhängadet stor att man slutat med ett trasigt hjärta, kast självförtoende o i västa fall sina tuttar runtskickade på vännerlistan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0