Julloven har börjat...




Då har julloven så smått börjat, Älsta Dottern har slutat o i morgon slutar de andra. Sonen ska spela på sin skolavslutning. Efter de ska vi till stan så han får handla sina julklappar.
Idag blev de en tråkig start på dagen. Vi körde til skolan han i sin elrullis och jag på cykel som vi brukar. Nu sedan två veckor tillbax så har sonens dörröppnare till skolan inte fungerat ordentligt.
Jag brukar så kvar o titta så han kommer in,
så även idag
ser att sonen möter en tjej som går i hans klass och jag hör han frågar
"xx hjälper du mig med dörren?"
då hon svarar NEJ
o sen springer hon ..
jag ser ju hur sone blir stående på rampen dörren har redag hunnit slängas igen
o innan jag han trasla min ut cykle hann jag trilla slog knäna som F-N men springande fram till sonen som står med tårar rinnande för kinderna så går jag med honom in..
Jag berättat för hans assisten o han lärare vad som hänt och tyckte de va tasigt.
Jag såg hur denna tjejen undvek att titta mig i ögonen, jag stod kvar en stund o hörde hur han hans fröken pratade om de som hänt..
sen öppnas dörren jag ser att sonen min e ledsen och jag blir ombedd att komma in för hon flickan nekar till de..
jag sa att jag hörde att hon svarade NEJ
o sen kröp de fram vad hon gjort.
sonen va jätte ledsen o detta kommer klart sätta sina spår..
när han kom hem va de första han sa att om XX hjälpt mig med dörren hade jag inte kommit senare
ja llla gubben..
de gjorde ont i mitt hjärta

som mamma vill man göra allt för sina barn men i sonens uppväxt ingår ju med att han ska bli så självständig som de bara går. Han kommer säket att träffa på flera o större motgångar i samhället och jag kommer inte alltid att finns där vid hans sida men jag hoppas att han ALDRIG blir lämnad ensam...


har mått skit de senaste dagarna.. fryser ibland för att sen va varm så jag får panik..
o så brutalt trött...
mellan tösen o minsta tösen har legat sjuka i maginfuensa visseligen hos sin pappa men jag har tycket att illammåendet sitter även här i Hell..
Hoppas vi slipper kräksjuka..då är de jul på sjukhus för sonen o resten i familjen i karaktän..;-)
USCH..NÄ DE VILL VI INTE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0