natten då stjärnan va vaken





Natten har verligen övertagit dagen för att om några timmar över gå till en ny dag igen.
Denna natten är en sådan natt då jag inte ritigt får ro, Jag vet att de an bli så de onsdagar som jag dansat. Men på danasne så dansade jag inte så mycet och sen örde vi anse tidigt, redan vid 22 för att de sas att de va halt ute och jag hatar ju att köra när de e halt trotts nya däc. Vi kom hem i alla fall...

Nu i natten sitter jag med mina tanar som sällskap,,Inte illa de ibland va??
I natt har jag tänt mera på mina barn, Jissas vad tiden går när man tittar på sina barn *va gamal jag lät där*
Tyckte inte att de va länge sedan som man planerade att dom skulle bröja inom barnomsorg och nu i Januari fyller den äldsta 18 år.
Jag håller alla tummar jag bara an att samhället kommer att lätta så att de blir lättare att få jobb.
Mellantjejen håller på för fullt att kolla upp var hon an tänkas så sommarjobb. Kommunen här har ju en del sommarjobb till de som går gymnasiet, men dom lottas så de är inte så mycket man kan göra än att lämna sitt intresse och hålla tummarna. Stora tjejen är i sommar som sagt 18 så hennes "vyer" vidgas ju en del.
Lilla Tjejen får nog vänta något år till...Glad är nog hon fast jag tror att hon tyckt de va ul med lite mera pengar på ontot. Men vem tycker inte de?

Om 13 dagar är de julafton,, 13 dagar,, usch där s måg sig en strimma panik in. De e inte långt kvar och jag har ne del vart att fixa..Jag har tänkt att baka en sats kanelbullar.. har redan bakat lussebullar minsann.
jag har någon klapp till att fixa. nästa vecka som kommer så har jag möte på måndagen, ska till sonens advokat på tisdagen plus att jag ska träffa ontaktpersonen, På onsdagen är de möte på HAB, Torsdagen är än så länge tom sen är de fullt upp med julbök och stök o förberedelse med julmaten.
Men de e mysigt med. Måste bara noga planera in vilken dag jag ska ta de sista klapparna så jag slipper den värsta julhandelen.


lite uppdatering om hur de går med Lss..ja de går inte så snabbt fram. Jag har försökt att ringa lsshandläggaren som inte svarat eller ringt tillbax. Så jag surnade till o ringde någon som satt lite över henne. Och då blev hon völ lite stött..
hon sa inget till mig diret men min kontaktperson som fått gräva i denna "skit"
jag frågade ju han som de kanke är så att sonen har "fel" sorts insattser,
Lsshandläggaren ringde mig i gårkväll halv sex. där hon inte hade tid att prata *nä men varför ringa då*
hon tycker att vi måste ha ett möte.. jag vill inte ha flera möte om de inte leder till något.. Jag har framfört detta att jag kan inte gå på möte all den lediga tid jag har.. den måste jag förvalta väl och lägga på annat ibland.
Men hon envisades om att vi var tvunga med möte..
men hon kunde inte innan jul och sen åker sonen till lund i tre veckor så då skulle de bli i vecka 6!!!!!!
jag sa att jag an inte vänta så länge på att inte veta hur min vår kommer att se ut.. jag tycker detta är jobbigt som de är och inte blir de lättare med de i bakhuvudet.
Allt detta för att jag önskar 2 timmar till per vecka!!!


och sen i tisdags fick jag erfara att om man ringer VC i denna byn så får man inte ställa vilka frågor som..
de e ALLTID strul när jag behöver nya recept.. jag får prata med läkare och berätta mina problem och sen sriver han ut de. Jag påpekar varje gång jag pratar med honom att jag önskar slippa tjafset med ssk om medicinen och att de inte allls e säkert att du sriver ut dom.. samma svar får jag att de står i min journal vad jag har.
i tisdags då ringde jag igen efter att ha pratat med dom i måndags. jag kände att jag ville verligen förvissa mig om att de recept på  plåster jag har mot min smärta verkligen skulle vara på apoteket senast tordag, jag vet att dom  vill ha en vecka men för de första hade läkaren bara skrivit ut för en månad trotts att ha sa att han skrev för tre.
och sen mina andra som jag tar när jag har mega ont va slut i och med att de varit lov och mera lyft på sonen..
alt detta förlarade jag igen för ssk nu i tisdags. dom hade mycet där nere och att hon inte viste om han kunde skriva ut förran tidigast tordag,, men den dagen ska mina plåster bytas ju..
hon kunde inte göra mer och de förstår jag.
Då sa jag att eftersom jag fått mera ont aut idag vill jag ha en akut tid till läkaren då. men de gick INTE. Jag skulle ringt l 8 på morgonen.. Men sa jag de an jag ju inte för då lämna jag min son.. Då får man prioritera;svarar hon..
Men sa jag vad tycker du att jag ska göra nu då? Jag har ont i min höft jag har inga extra smärtstillande, jag kan inte köra till jouren i kväll heller sa jag för detta är något som vårdcentralen sa hjälpa mig med så där kommer jag bara bli hemskickad, så vad gör jag?
Hon,ssk bröt ihop totalt.. hörde hur hon la luren ocg grätt o sa JAG ORKAR INTE MED SÅNT...ECT
En annan ssk tog luren, jag vet vem hon o och jag har pratat med henne om detta innan. sur och tvär va hon. ja sa jag att jag tycker inte att de e meningen att man sa tigga o be för att få sina mediciner..hon sa att de fick jag ta med läkaren..
jag sa att de e märligt att de e bara på Broby vårdcentral de sa vara så här.. de e inte länge sedan jagva tvungen att prata med chefen för att få rätt på detta och jag vill minnas att de e inte så länge sedan de va insändare i tidningen om hur de går till sa jag..
hon blev tyst o sa något om att de blir väl bättre när cityklinken tar över efter nyår..
o med henne i örat ringer läkaren på den andra telefonen och frågade om de va problem..
ja jisses,,
jag fick mina recept i alla fall och nu hoppas jag att han skrivit så jag slipper detta "jidder" om en månad igen..

man får vara frisk för att vara sjuk...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0