Hur hamnande jag här??

128082-104

En dag som denna tror jag att den fråganhar snurrat i mitt huvud 100 gånger. Hur hamande jag här? Vart i livet tog jag fel väg?  Jag minns inte att jag valde detta och OM jag mot förmodan valt detta måste detta valet gjorts under en stunds av minder förnuft. Men jag vet att jag inte valt att vara sjuk. jag har ine valt att lida alla dess helevetskval.. INTE jag har bara hamnat här och jag vet inte hur. Men jag lovar jag kämpar för att komma tillbax. Men hur lätt är de när man gång på gång petas ner flera meter? När man har med ett företag som heter försäkringskassan att göra. Jag vet at detta låter elakt och jag e berädd på att ta de. Men jag som då är en vanlig swensson har hamnat i deras trådar, dom rycker o sliter i en som man e helt fördig i hela kroppen. Så fort man har en bra dag då ska de komma ett brev från dom som skapar så mycket ångest att man tittar på de dära kuväret en bra stund innan man ens vågar öppna de, för man vet ett FK är desamma som FuckinKaos.
De som skapat denna oron i mig idag är detta nya nu med sjukersättning, att de inte ska gå o vara sjuk i längre än 18 månader.. HMM antingen är de jag som missat denna nya miraklemedicin om gör alla arbetsförmågna på 18 månader eller så är jag berädd att idiotförklara regeringen, tror jag gör de sistnämda då jag nitriskt googlat på mirakel o inte fått någon napp..
Så nu riskerar man att få¨en stor 0a på kontot på grund av att man e sjuk. O jag lovar jag har inte beställt detta.. jag har inte valt att vara sjuk, har inte valt ett liv med mer motgångar än framgångar.
vist förstår jag att de måst till en förändring i vårt land men är de rätt förändringt att slå på dom som redan ligger, trodde att misshandel va olagligt jag, men de har jag kanske oxå missat,
För jag tycker att detta som regeringen nu håller på med de är misshandel och noll respekt för oss som verkligen är sjuka. Jag har varit sjuk ett bra tag och nu pratar vi år. jag har kämpat mig till läkartidena, jag har gått igenom ett antal medicinbyten med allt vad de innebär jag har gjort ALLT som läkaren har sagt att jag ska göra, de har hjälpt till en viss del men jag e inte helt bra.. långt därifrån.. men jag har liksom inte gett upp... jag vill ta tillbax kontrollen över mitt liv men hur lätt är de när man blir motarbetad för att man inte har "rätt" diagnos eller för att man har klarat vissa saker innna..
ÅNGEST kommer bli denna sommarens teama..fy..
jag e så arg att  jag handlöst skulle kunna göra något mindre begåvat som inte passar sig att skriva här..
någon som e född med silversked i munnen bestäåmmer över mitt öde, och jag kan inte göra ett skit..
nice?? NOT
borde ringa Herrstadsminister o fråga om vi ska byta liv en vecka.. han borde prova på ett swensson liv han...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0