En dag i dag med



Då har de varit söndag, sitter här de e söndagskväll.. sonen sover, Sofftan sitter här o nyser o Néma ligger o myser,,
Vi har varit på Vångaskördefest idag, de va minsann ganska så trevligt, Emil Sigfridsson o Sara från Sarek uppträdde vi åt äpplekaka o de va allmänt trevligt,,
Man märker att hösten tagit över de e kallt om kvällarna och naturen står i en konstig blandning i färgskalan.. de finns klara fina färger blandade med visa trista...
ja de är bara att acceptera att de är så här nu.. jag tycker visserligen att de e mysigt att krypa ner under filten i soffan och mysa med lite levande ljus på bordet men hade jag valt hade jag givitvis valt sommar alltid.

Nu är de ny vecka o i morgon är de föräldrarmöte i sonens klass.. Tisdag kommer jag att tillbringa hela dagen i stan.. har typ mycket i stan inbokat 
onsdag är de dans sen är denna veckan snart med slut.. usck vad tiden bara springer i väg. på lördag var vi uppvining med dansen på södra kassern

usch jag har ett trist möte med i morgon.. HATE IT
andra idioter har lagt sig i mitt liv och nu ska jag försvara de.. GRR
Men jag kan inte annat än gå dit och vara mig själv och stå för den jag e...

En sak har jag tänkt mycket på nu de senaste dagarna, jag vet inte om de e jag som har blivit knäpp men..
ja så här tänker jag, vi lever i ett ålderfixerat samhälle. De får inte vara för stor ålderskilnad mellan dig och din partner.. allt handlar om ålder och hur du ser ut.. man ska vara smal man ska se fräch ut vara uppstilad till tänderna och ha de senaste modet på klädrena. men vad hände med dig själv då? Den senaste tiden har jag slutat att tänka så.. den som vill ha mig får ta mig som jag e.. är jag sleten en dag är de mysbyxor.. känner jag att idag har jag orken så tar jag på mig något snyggare som JAG tycker om. jag har liksom slutat att bry mig om vd andra tänker.. gillar dom inte mig ..ok skit i mig då..jag har liksom börjat att tro på mig själva mera,, de e ok att vara NILLAN o jag ska vara NILLAN och trivas med de..



Ithis is me... all the way


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0