var är vi på väg??



fy fan vad jag e arg!! Eller irriterd eller vad fan jag nu e..
Har en kompis som bloggar mycket, där jag har tyckt de va trevligt att läsa bloggen om hur livet i allmänhet är. Jag tillhär dom som läser blogg av olika anledningar, en anledning är att de är intressant att läsa hur andra skriver, inte bara innehållet. I vilken fall som helst så finns de personer som roar sig för att "SABBA" för bloggare. Dom hittar på de mesta, som att ändra ipnummer och nu de sista så har bloggen kidnappas eller vad man nu säger.. den e borta
. någon har fått personen att ta bort sin blogg..
var är vi på väg??
Är avundsjukan så stor nu att vi inte kan skriva av sig utan att andra ska sabba??
Att man har förmågan att skriva är en talang.. de e få som kan skriva så, inte bara dravla. De e få som i vårt samhälle oxå vågar sticka ut hakan o stå för vad vi tycker. Många av oss kan disutera med nära men inte stå för de utåt utan då bara nickan man o samtycker.
nu får man minsann inte skriva o stå för vad man tycker känner o är med om utan då riskeras att ens blogg tas om hand av någon annan..

Man undrar vad de är för samhälle..
En annan sak som irritrade mig idag va. och detta INTE för att jag e avundsjuk av mig. Men som många vet så bor jag granne med en lägenhet som disponeras av migrationsvärket. Nu har detta varit mindre fungerande här.
Nu i början på veckan stod de någon o bankande på deras dörr.. de bankade som f-n
jag tittade ut genom titthålet och jag såg att de va två från migrationsvärket, de har varit problem med dom som bodde där innan så jag öppnade för att prata lite med dom, Fick då veta att dom som bott där fram tills nu ska inte bo här utan nu skulle de komma en barnfamilj. De ska bli lungare här då sas de..
ja vi får väl se tänkte jag.
Senare på eftermiddgen så såg jag att de va en familj där inne och jag hörde hur man pratade om att "de måste vi ha" "de finns ju inte" en man som sa detta på dålig svenska.
två små barn va de.
Idag så såg jag en stor lastbil komma inrulland på gården.. ut bars de sängar.. nya fina sängar från SOVA..
O sen 2 timmar senare kommer de lådvis men olika saker,
täcke kuddar.. ja...allt..
visst jag tycker väl att de inte sk finnas någon som inte har en säng att sov i men hur många av VÅRA svenska ungdommar sover i en ny säng från SOVA?
När jag sedan va nere på gården hörde jah mannen från denna familj som sa att dom MÅSTE ha bil.. o vi MÅSTE HA mera pengar.. ja tänkte jag vem f-n vill inte ha de..
sen ser jag familjen handla nere på byn o handla och jag kan säga de va inte låg budget varianten på mat inte...
som jag sa jag är inte avis jag tycker bara att vi ska hjälpa alla på samma vis,,
Tycker inte mydighetern ska ha rätt att diskriminera när ingen annan får de..


jaja nog om de.. nu är de nattdax... klockan är dax för de för länge sedan..

natt natt suss gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0