Då va de vardag igen då


Storhelgen är över för denna gång.
Vädret har ju varit ok.. Men sonen min har varit sjuk. De började i söndags men att
han tappade rösten lite. han va helt enklet hes.
Vi hade varit ute ganska mycket på dagen så jag trodde väl att de va just för att
han varit ute.
Men de hesa blev bara mer och mer o tillslut efter två timmar va rösten helt borta
O de är ju inga konstiheter med de.. OM man nu hade haft två stämband som fungerade. Efter olyckan har ju inte
sonen de utan bara ett..
så natten blev jobbig för oss bägge.
I går på förmiddagen så betsämde jag att
vi måste låta en läkare lyssna på sonen
just för att han har haft problem med sina luftrör  o
för att han skulle få sova natten som kom.
Kl 0950 va vi på sjukhuset
vi blev hänvisade till Barnakuten
och där va de kö..
inte så jätte lång de va 4 barn framför oss MEN
läkaren kom inte till akuten förrän kl 14..
jisses.
så 1445 va de vår tur o hon hade nog ganska så bråttom för hon lyssnade inte ens ¨på sonens
lunger utan hon tittade på honom o sa "ja han e ju hes"
sen skulle vi hem o ta de mediciner som va hade hemma..
lång i synen som en hopparullad Allers gick jag där ifrån..
Hemma fick sonen Molipect och inhalera o sen i natt har han haft de tufft
På dagen idag har han varit uppe men han e trött och de tar på hans krafter detta
lilla gubben min
nu så på eftermiddagen har han börjat bli lös i magen med
kan ju vara av medicinerna men de KAN ju med vara magsjuka.. hoppas INTE de..


Läste på aftonbladet om en liten gosse som hade cancer och va döende.
han fick inte komma hem till sitt hem. den kommunen han bodde i hade inte hemsjukvård för barn under 18 år
Vad är detta?? de borde vara en mänsklig rättihet att få avsluta sitt liv hemma
IGEN ska år 2009 behöva dö på ett sjukhus,
man ska kunna få välja..
inte bli intvingad så





nu vill sonen att jag ska kolla tv med honom så nu ska vi fortsätta mysa

Kommentarer
Postat av: Björn

hejsan hej!!!

jo då!!! det finns en sådan butik... eller rättare sagt två stycken!!! D<en jag var in i idag ligger på söder, mitt emot pizzeria Baltazar... heter Calore, jag kan varmt rekomendera ett besök... om inget annat för egen skull!!

kram/björn

2009-04-14 @ 19:19:01
URL: http://singelpappa.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Tack för att du kommenterade min blogg. Jättekul!



Hm, jag har suttit och funderat och funderat men jag kan inte minnas att jag har träffat er. Men man träffar ju så många, och är man inne på barn är man väl kanske inte så pigg ;) Om det var barnakuten du menade, men det är ju mest där jag är..



Trist att sonen din blivit sjuk.. Gaah, ja, stressade läkare är verkligen inte min grej!! Vilken var det denna gången? Väntetiderna där inne är ju så trååååkiga me... I sommar kan man kanske gå ut på Takis en sväng om väntan är lång iaf!



Hoppas han kryar på sig och får sova inatt:)



Kram

2009-04-14 @ 20:51:53
URL: http://emmixen.se
Postat av: Anonym

Jag har tänkt på en sak.. hur när och så blev din son funktionshindrad? kram på er

2009-04-16 @ 18:21:00
URL: http://mommy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0