tröttsamt

blir så trött på att kämpa för allt..
I tisdags började ju skolorna igen Och med de kom strulet..
Börjar med de som är knäppast.. eller de e lika knäppt alla..
men Problem 1:
Två av mina fyra barn går ju på gymnasiet, ska jag skriva vilket *stenfosta i sibbhult*
H ringde hem i tisdags och sa att dom får inga busskort!!
va sa jag de kan ju inte stämma.. jag kollade innan sommaren och de skulle ni ju få.
jag satta mig med telefonen i högsa hugg För är de något som irriterar mig så är
de när de ska ändras på saker hela tiden..
fick tag o bitrektor *fina namn* Hon kunde då inte ge svar så på rak arm men hon skulle ta reda på
vad som gäller o åtekomma.
Nu är ju jag en ettrik människa så jag kollade lite runt själv *tack för nätet*
och vad jag kunde urskilja bland alla lagar så skulle dom få busskort då INTE skolan
kan bestämma vart barnen ska bo..
För de blir ju så att om inte barnen komme till skolan från mig får ju antingen jag betala deras buss själv *inte billigt*
eller tvingas dom vara hos sin pappa alltid *de vill dom inte*
eller får dom hoppa av skolan* de får dom inte för mig*
jag väntade på att de skulle ringa från skolan med de va tyst..
så jag ringde väl upp rektorn själv igår då..
men han viste ju inte heller detta ütan att läsa på, han skulle med återkomma..
Fan jag hatar verkligen att vänta på telefonsamtal Man vågar ju knappt gå på toa om i fall att de skulle ringa..
O nu på eftermiddagen ringde han
och nej dom skulle inte få något busskort..
så va de med de.. Men jag kunde ju lämna in så att detta ärendet drevs vidare till domstol
Detta lät ju hur dom som helst.,
och jag är som jag sa ettrig
så jag ringer väl skolverket själv..
och han som satt där o svarde vänligt på mina frågor menade att
dom har rätt till busskort
eller som de heter Elevresor..
om man har delat boende genemsamvårdnad och dessutom ett tingsrättsbeslut på hur barnen ska vistas så
är de kommunen som ska fixa detta..
Jag ringer rekrorn igen och berättat vad lagen heter som jag tyckte han skulle läsa..
Lite irriterad är han nu.. och ber att få återkomma efter helgen
ja de får han väk göra då Men innan jag ger mig ska jag ha ett skriftigt avslag och allt vad jag kan begära..

problem 2:
sonen har en automatisk dörröppnare i skolan.. detta för att han ska kunna komma in och ur skolan
själv när han kör in elis..
Allt för att han ska vara så självstädnig som möjligt..
Helt plötsligt så har hans skolass sagt att den får han inte ha med sig hem
Nehä och varför inte detta nu då??
de fatta jag inte MEN
jag ger mig ju inte så lätt
så jag ringer hans rektor med *japps*
och hon fattade ju inte heller vad de hela handlade om.. Ett missförstånd kanske?
ja inte vet jag men jag skulle prata med ass dagen efter
och den dagen va idag då
Men som vanligt inga vettiga svar
bara att de alltid skulle vara någon vuxen ute o möte Lucas..
Men sa jag om han är sen en dag då eller tidigare än du O De ösregnar Vad gör han då??
ska han sitta där i regnet till någon ser honom??
detta är ju ingen trygghet för honom..
ska dom kapa de andra barnens ben så som inte heller kan gå in om inte en vuxen öppnar dörren?
*gapskrik*
jag blir så trött
hur länge ska man orka kämpa för sina barn I all evighet givetvis MEN VAD ÄR DE SOM ÄR SÅ SVÅRT!!
Tycker dom inte att sonen är i en utsatt sitts som han är utan att de ska göras värre hela tiden??
sen att dom säger till sonen att hans hjälpmedel är dyra
De behöver inte han fundera på
Har han behovet av de så har han..
de e ju f--n som om hans ass betalar de med hennes lön..
och som ett litet bonus så:
sonen vill träna lite hemma och har blivit så stark att han ska sitta på en "pilates" boll och öva balans och musklerna
i överkroppen..
och vet ni vad??jo
för 6 månader sedan hade han fått en sådan boll av hjälpmedel Men nu har de slutat som hjälpmedel och man får bekosta dom själv
Inte de västa Om man nu hittat vad man kan köpa dessa så de blir rätt storlek o "GUNG"
Så nu blir de att leta boll till sonen strida för hans rätt till dörröppnare och flickornas rätt till skolbusskort!!

är jag trött på detta eller??

nu till fredagsmys med löövbiff soffpäs..

byebye


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är stark ge inte upp och kämpa!

2009-08-21 @ 18:16:40
Postat av: Ulrica

Du kommer lyckas få rätt på detta. Det är jag helt säkert på.

Puss o kram kära moster.

2009-08-21 @ 23:29:49
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0