De va de över med julafton 2009

 

 

 

Då va julafton 2009 ett minne blott...

Tiden bara spinger iväg och jag har svårt att fatta var den tag vägen

de är som man satt allt på snabbspolning

ja inte så mycket att göra åt de..hjälper föga att gnälla..

Nillans jul 2009 har varit GOD..

den började lite lätt på måndagen med julavslutning i skolan med sonen..

De va fint och mysigt på alla vis och den officiella jullovet va invigt..

efter de så va de pulkaåkning som stod på schemat o de gillades av sonen. jag drog man in och frös.

Kvällen va den kallaste på evigheter frös så jag triodde min sista studn va kommen..

barnen inl sonen tog sit till stan för att titta på IDOLERNA och jag stannade hemma under filten..

Tisdagen kom de ju så mycket snö IGEN och denna dagen skulle jag vara chaffis

kvällsturen byttade jag bort och tur va de.. för ditresan va de nervigaste jag upplevet de va snö överallt och jag

fattade hur Emil i Lönneberga kändes sig när han i sin förtvivlan drog Alfred till doktern i Mariannelund..

Hem kom jag och tänkte inte ge mig ut på flera bilturer i de vädret.

Ondagen eller lillejul tog vi o inhandlade den sista klappen och julmaten

sen hem och firade jul med mina älskade barn och deras pojkvänner..

de blev en trevlig kväll med go mat fina klappar och julefriden infann sig minsann

på självaste julafton åkte ju barnen då till sina pappor..

usch de är grymt jobbigt när de åker iväg ocg spec på en julafton..

men de är så jag har inte ensamrätt på barnen de vill ju klart vara hos sin pappa med..

Julafton blev trevlig och trotts lite missöde med proppar o jordfelsbrytare men de tar vi en annan gång

 

Idag är de juldagen och som jag säger de är en seeegg dag

 

i morgon ska vi fira lite jul till och sen är de tjatet om nyår som sätter igång

Men först..

 

en juladusch...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0