this i´s whay x-mas is hard for mee

vilken dag detta har varit blev stoppad av polisen i en fartkontroll,,körde 58 på en 50 väg ovh de gav mig 2000 i böter,, så förargligt...
Men jag kan inte klandra någon för de, de va ju jag som körde..

dagen i överigt har varit lite små seg.. jag tycker att jag inte har mått så himla bra..
huvudvärk på konstigt vis..


I morgon tisdag ska sonen in till HAB och träna med sina käppar. han gillar de skaprt så vi hoppas att han kommer få med sig dom hem snart,,


går här och tänker på hur jag ska få till de i jul med sjtärnor o stakar som ska fram jag vill inte ha för mycket




julen för mig är en tom och konstig högtid.

När jag va sex år dog min pappa i en trafikolycka i tyskland, olyckan hände på lillejulafton och han dog på juldagen. pappa blev 37 år

jag va som sagt sex år de va tufft... vi barn va inte med på begraningen. vi skulle förskonas som de hette de. jag fattade inte vad vi skulle förskonas ifrån de va ju min pappa,, men är man 6 år så får man gilla läget.

julen efter de blev inte densamma..de fattades någon..

farmor min dog 86 och yttreligare en tallrik försvann

min mamma blev sjuk trettonhelgen 1992 hon hände sig konsit och yr.. hon hade jobbat så hon körde direkt hem och la sig för att vila.

Men de blir inte bättre... hon låg mest och hon hade svårt att hålla ordning på orden

jag som inte bodde hemma, hade en dotter som snart skulle fylla 1 år åkte ner till henne..

de va klart.. hon va tvungen att åka till sjukhus,,

hon hade varit på VC någondag tidigare och då hade hon fått en strak PCkur som inte hjälpte på de symtom hon hade

jag åkte med henne upp och tvingade dom att ta blodpov.. de kan ju vara allt från diabetes till hjärnblödning.

de tog prov o de skulle höra av sig på måndagen..

jag va tvungen att köra hem man jag va lite lugnare o jag hoppades att dom höllt vad de lovade och tog ta i detta måndagen
Och de gjorde dom.. mamma kallades för en RTG av huvudet samt ett ryggmärgsprov
hon blev inlagd..
på sin 42 födesledag den 23 januari 1992 fick hon och vi reda på att mamma hade en hjärntumör.
Nu började en tuff resa för oss allla med spec för mamma mamma ska opereras
men de ta tid innan
hon får vara hemma...hon har nu medicn som gör att svullnaden i huvuet går ner lite o mamma kommer hem i väntan på operation'
hemma fixar mamma med div matsysslor.. de kokas saft o middadar förberds köttbullar rullas i frysssas, de är som om mamma håller sig akriv o "vanlig" för att cancern kanske förvsinner då
men en dag när mamma stod med sin saftning ringde de från Lund De va tid för henne att komma dit,,
tumören skulle opereras bort.
Mamma hade glömt cancer ett tag där så deppigheten tog tag en stund..
men väskorna packade åkte hon till lund.
operatonen gick bra,, de som va negativt va att de va en elakartad tumör så behandlingen va inte slut med detta..
jag va och hälsa på mamma ett par gånger i lund..
de va märkligt.. jag såg ju att de va min mamma men jag tyckte att jag inte kände ingen henne..

hon förflyttades till ystad där hennes tillstånd försämrsa.
nästa steg i behandlingen va strålning men just då va mammas ork inte där till att genomföra detta.
hon kom till sitt hemsjukhus...
för att senare komma hem till sitt hem..
sista gången jag träffade mamma hemmma va när jag o Emma åkte ner.
mamma såg trött ut hon gick med rollater men hon hade inte mycket till ork.
hon låg mest i sin säng
jag fattade inte att mamma skulle dö så snabbt..
jag kramade om  henne innan jag körde men jag viset inte att de va de sista kramen jag skulle få av min mamma
den sista kramen hon skulle få av sin dotter,,
3 dagar senare ringre min  styvpappa o berättat att mamma blivit så dålig de va tvyngna att ta henne till sjukhus,,
jag pratade med mamma i telefon på söndkvällen..
hon blev sämre o på tisdagen åkte vi ner utsnabbt..
mamma låg i koma...
min lilla mamma...
jag satt o hållt hennes hand hela natten...nynna låtar som jag viste hon tyckte om...
vi va där alla.. styvpappa storebror jag lillebror storebrorssambo o min sambo...
0314 kallade pappa hem mamma...
kampn va slut för mamma
mamma dog den 15 april 1992 hon blev 42 år

de blev en enorm tomhet och inget efter de har blivit sig i närheten av vad de va innan..

man börjar leva på nya vägar...
mamma o pappa saknas alltid men finns med mig..
jag hade ju mina syskon som jag fann ett stort stod i...


tyvärr lämnade min storebror mig den 20 mars 2008 han  blev 40
så förutom tomrum finns lillebror och styvpappa...



de är därför de är så svårt för mig att fira jul


Kommentarer
Postat av: Marie

Usch Gunilla. Tårarna sprutar när jag läser...

2009-11-16 @ 09:31:19
URL: http://galleriorjagarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0