den bästa julklappen

jag bara måste berätta om den bästa klappen..
i går på julaftonsmorgon fick jag den..
blev rörd till tårar..

de hela började lite på lillejulaftonskväll..sonen låg och funderade på
hur och om han skulle klara av att kliva "dra" sig upp ur sängen själv
han ville prova detta
och de är klart vi skulle göra de..
och nu är de så att när sonen har ork o ordning på sin spändhet så funkar saker mycket bättre
han ställde stolen vid sängen o sen drog han sig upp för att sen kasa över i rullisen
detta gick o han blev så glad o stolt
sen rullade vi ut i köket där han berättade för mig att jag skulle ta en assiett o lägga skivad ost en klick
kaviar o leverpastaj på.. detta skulle plastas in o ställas i kylen igen..han la fram brödet så han kunde själv nå de
"mitt på bordet" o sen bad han mig hälla upp gröt i två skålar som oxå skulle plastas in o ställas i kylen
detta fixade vi kl 12 på natten o efter detta kröp sonen nöjt o glatt ner i sängen o somnade dums

på julaftonsmorgon vaknade jag av att sonen larmade o behövde kissa
han sa inget om de vi fixat kvällen innan o jag tänkte att han kanske glömt de men
jag sa inget..
de kunde oxå vara så att han kände att orken inte fanns där på morgonen och jag ville ju inte påminna honom
han sa åt mig att jag skulle lägga mig
o sen kallade han ingen
då ville han att jag skulle vara där när han kanade över till rullisen
o detta fixade han galant

o sen rullade han ut i köket o sa åt sin mamma att
lägga sig o de gjorde inget om jag somnade
*gull*
jag kröp ner i sängen
väntade
väntade
o vips
kom han rullande med en bricka där han fixat mackor
han hade tagit brödet som vi lagt på bordet
han hade tagit pålägget vi lagt på assietten
smörat mackorna o lagt på pålägg
lag allt på bricka o sen rullat med detta i knäet

gissa om jag va en stolt mamma där jag låg o lossades sova

min goa gosse slutar aldrig att förvåna mig

tack

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ååå jag blev helt rörd <3

2010-12-27 @ 23:23:17
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: Tezz

WOW,vad duktig han är.

KRAM

2010-12-30 @ 22:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0