Den 44:dje dagen på 2010

i över 50 dagar har de nu legat snö i hela skåne och mer kom de inatt
usch de är som dessa snödriver trycker ner mig så långt ner att de knappt finns ens en liten strimma ljus..
de e tungt på olika vis..
jag mår aldrig bra denna tiden på året Vet inte varför man de kan ju ha att göra med att
de känns evigeter till sommaren o varmen
de kan oxå ha att göra med att de är mycket tråkigheter som hänt vid dessa årstider genom åren..

Denna veckan hae varit ytterst jobbig
att se sina hjärtegull så ledsna är tufft samtidigt som de e bra att gråten kommer ut..
De e tre olika individer *GIVETVIS* Så de sörger så olika.
De som den ena hittar tröst i hjälper inte den andra
jag göra vad jag kna för att stötta dem.. jag ska göra vad jag kan för att deras farmors minne ljust ska bevaras
Dock får man inte glömma de jobbiga hon hade.. sina sjukdommar och annat som va jobbigt med henne..
jag menar INTE att de ska kastas skit på henne för de vill jag inte men
i sorgen måste allt komma fram..

jag har pratat mycket med mina barn dessa dagarna och de har varit skönt..
vi har gråtit tillsammans vi har oxå skrattat tillsammans
jag har försökt förklara de hära praktiska som en bortgång innebär med
boupptäckning och bergavining
Visst vet dom att man måste bergava de bortgånga och de har varit på en begravning innan, min brors.
men jag tror att man kan inte prata för mycket om sånt
de på någotvis förbereder de på den tuffa dagen..
jag ska försöka vara med o stötta dem


För mig har detta rivit upp mycket
Mycket saknar min mamma så ofantligt
o hon gick oxå bort aldelses förtidigt
har levt om den dagen när mamma dog så många gånger denna veckan
samtidigt som flcikornas farmor oxå ger en saknad
hon va min FB svärmor och jag ska inte sitta här o ljuga o säga att vi va bästa vänner för så va de inte
MEN hon fanns där och vi pratade ganska ofta
hon va mina flickors farmor och hon va de så bra.
Men varje männsika i ens omgivning lämnar ett tomrum när de försvinner..


Så denna veckan har de inte blivit så fartfullt
min ork är ganska så precis slut


idag ska lilla gubbelubben till sin pappa en sväng..
Ls farfar fyllade år i veckan så de ska fira honom idag
de kommer bli  kul för Lucas..

BTW så fick han Botox i onsdags så nu invänar vi effekten av detta
han är jätte spänd i sina ben..
vecka 18 o 19 är de BRH igen..
Denna gången ska en neurologisk utredning göras.
så de är inte fokus på träning

ja detta va lite om hur de är i Neverland..





Till mamma




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0