Assistenter eller inte..

jag har sedan i går funderat skarp på detta med Assistenter till sonen.
Funderar på att söka de till honom då hans behov nu med åldern ökar.
Han blir 9 år till Våren
och de är mycket för att inte säga allt han behöver hjälp med, mer eller mindre
som på morgonen så är de ju en person som måste vara där och hjälpa honom
Först in på toa sen tvätt sen kläder osv osv
de är ju inte Bara de personliga så utan att alltid någon måste vara till hands.
Behöver han gå på toa behöver han de ju
tappar han något kan han själv inte ta upp de
med mera med mera

Men där är ju spec att ha någon hemma med.. jag menar en annan person

de är ju så trotts att jag har en son som e handikappad har jag ju ett liv som nillan med
jag menar att man är ju som man är
mår inte alltid så bra och då behöver man vila
och allt annat som ingår i mitt personliga liv

och jag tror vist att de funkar med persoliga assistenter
jag vet att de är vädligt duktiga och kan sitt jobb de
är inte de jag funderar ett dugg på
de är på mig själv och hur jag ska klara av att ha någon här

Men jag har kommit fram till att de För sonens skull är de bästa
han har behov av de nu
jag ser ju hur kul han tycker de är med sina "clifftimmar"
Med ålderna kommer ju hans behov att öka
O hur kul är de att man som 9åringa att ha  mamma på toa eller i duschen 
eller höra alla samtal eller .....elller... 
han har oxå rätt till ett privat liv precis som jag har

och de ska han ha med..
jag vill ju hans ska utvecklas oh bli så självständig som han kan
och som hans mamma är de Mycket lätt att man fixar o grejar saker som han
kanske igentligen skulle klara en del av i alla fall..

så de blir att ta reda på vad och hur de funkar
skaffa intyg och söka..



Nu över till fredagen som nu har övergått till kväll
och om en stund börjar Lets dance
de ska ju jag kolla på
tycker ju im att se folk som kan dansa just dansa

vi har nyss ätit så magen står i fyra hörn just nu:-)
blir att röra sig exta mycket i morgon

och nu över till lite fredagsmys...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gunilla lilla<3 Jag vet att ha assistenter i sitt hem är verkligen inget trevligt så sätt, känns jätte jobbigt. Helt plötsligt måste man verkligen tänka sig för om man kan springa genom lägenheten halvnäck osv. MEN nu har jag haft assistans i 1år, visst än sålänge känns det inte toppen långt ifrån, men det känns bättre och bättre. Jag mår bättre jag behöver inte stressa som en idoit, kan ha hand om mig själv lite sminka mig göra mig fin för nu har jag tid. Man går ner sig väldigt lätt annars. Mathilda mår mkt bättre nu är mkt gladare nu när hon slipper känna att hennes mamma är stressad eller tycker det är jobbigt. Det tar år att vänja sig vid assistent i hemmet, men de e helt klart värt det. Sen ska ju du välja vilken som ska va det! Det ska klaffa direkt vid en ansökning som man läser. Och om du exempel får 40tim i veckan att nytja, så använd kanske bara 20 till en början och testa dig fram sen öka efterhand. Så gör ju jag, jag och jimmie har varsin heltid på mathilda sen har vi en utomstående på heltid, men med tiden släpper man nog efter och ger mer timmar åt utomstående osv. Jag tycker absolut du ska söka, men såklart är de inte lätt. Men sök.. så har du det gjort iaf. du behöver inte använda det sen om du inte vill. Jag hjälper dig gärna och är vid din sida<3

2010-01-15 @ 21:10:39
URL: http://mommy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0